رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد:

۳ شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

ارومیه (پانا)- رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سه نفر متخلف شکار و صید در پایین دست روستای گروس مهاباد در حین شکار دستگیر شدند.

کد مطلب: ۸۴۱۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
۳ شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست در حوزه استحفاظی در پایین دست روستای گروس سه نفر متخلف شکار و صید را دستگیر کردند.

وی گفت: از متخلفین یک قبضه اسلحه شکاری مجاز ،دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز،دو دستگاه موتور سیکلت و یک قطعه اردک مرمری کشف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری ارجاع شد.

سخنور افزود: اردک مرمری در سطح جهانی در خطر انقراض و نادر است به همین سبب در زمره پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:طبق آخرین مصوبه شورای عالی محیط زیست بهای شکار اردک مرمری از لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست مبلغ ۸ میلیون ریال استو

اردک مرمری در نیزارها به لانه‌سازی پرداخته و در ارتفاع پایین پرواز می‌نماید. نر و ماده تقریباً هم شکلند، فقط ماده‌ها کوچکتر از نرها هستند.

از مشخصات ظاهری این اردک‌ها کاکل سر آن هاست که به رنگ قهوه‌ای روشن بوده و نوک آن‌ها نیز بلند و باریک و سیاه می‌باشد. تعداد ۱۲ تخم حاصل هر دوره تخم‌گذاری آن هاست و از گیاهان آبزی تغذیه می کنند.

شوروی، افغانستان، شمال ایران، آفریقای جنوبی (بخش شمالی کشور)، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه محل زیست آن‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار