در گفت‌وگو با پانا

نامجومطلق: برانکو و کی‌روش به ایران آمده‌اند تا به فوتبال ما کمک کنند نه آنکه هر روز به حاشیه‌ها دامن بزنند

تهران (پانا) - ملی‌پوش سابق فوتبال ایران علت اصلی درگیری‌های دامنه‌دار کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ را ضعف مدیریت در فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ایران می‌داند.

کد مطلب: ۸۳۳۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نامجومطلق: برانکو و کی‌روش به ایران آمده‌اند تا به فوتبال ما کمک کنند نه آنکه هر روز به حاشیه‌ها دامن بزنند

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با پانا درباره جنجال‌های اخیر کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ ‌گفت: از اینکه بعد از جام جهانی به جای پرداختن به مسائل فنی و مشکلات تیم ملی و ایراداتی که در این سه بازی داشت، باید به حواشی باید بپردازیم واقعا متاسفم. ما جام ملت های آسیا را پیش رو داریم و قطعا همه مردم از این تیم که با این غیرت و جوانمردی در جام جهانی به میدان رفتند قهرمانی در آسیا را می خواهند اما به جای اینکه به برنامه‌ریزی برای آینده فکر کنیم و ضعف‌ها و مشکلاتی را که تیم ملی دارد از میان برداریم تمام تمرکز فوتبال ما درباره حرف‌های کی روش و برانکو شده است. من فکر می‌کنم همه این مسائل به اقتدار فدراسیون فوتبال برمی‌گردد. نه مدیران باشگاهی در ایران و نه فدراسیون هیچ کدام آن اقتدار لازم را ندارند. اگر آنها با جدییت مقابل آنها برخورد می‌کردند ما الان شاهد این درگیری‌ها نبودیم.

وی ادامه داد:ضرب المثلی وجود دارد که می‌گوید «از ماست که بر ماست»؛ به نظرم فوتبال ما بی در و پیکر است که آنها هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند. این مربیان به کشور ما آمدند که به تیم‌های باشگاهی ما و تیم ملی کمک کنند نه اینکه هر روز حواشی درست کنند. من با تمام احترامی که برای آنها قائل هستم باید بگوییم به هیچ کدام یک از آنها حق نمی‌دهم چرا که این مسائل تنها به ضرر فوتبال ماست و ما را از هدفی که داریم دور می کند.

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران افزود: مربیان خارجی که به کشور ما می‌آیند وظیفه‌شان این است که کارشان را به نحو احسن انجام دهند و الگویی برای مربیان جوان ما باشند. اگر قرار باشد آنها مدام با هم جنگ کنند چه دردی از فوتبال ما دوا می شود. متاسفانه این رفتارها مدتهاست که ادامه دارد و فدراسیون نظارتی بر روی کار آنها ندارد و این مربی‌ها هم هر طور که دوست دارند رفتار می کنند. در فوتبال حرفه‌‌ای این مسائل به هیچ عنوان وجود ندارد اما متاسفانه در کشور ما همیشه این مسائل بوده است و فکر می‌کنم در آینده هم خواهد بود.

نامجو مطلق در پاسخ به اینکه در این ماجرا کدام یک از مربیان حق دارند، عنوان کرد: همانطور که گفتم از نظر من هیچ کدام؛ ما این مربی‌ها را به ایران نیاوردیم که با هم جنگ کنند. کی‌روش و برانکو هر کدام حامیان خودشان را دارند اما مدیریت فوتبال ما نباید به آنها این اجازه را بدهد که مقابل هم قرار بگیرند و این قدر فوتبال را دچار حاشیه کنند. وقتی مربی تیم خودش حاشیه‌ساز می شود خواه ناخواه همه مسائل تحت شعاع قرار میگیرد و به رده‌های پایین‌تر هم نفوذ می کند.

وی در پایان درباره شایعه رفتن کارلوس کی روش از تیم ملی ایران گفت: قطعا رفتن او از ایران به ضرر ما خواهد بود، چرا که کی‌روش عملکرد خوبی در فوتبال ما داشته است. افزون بر این، او شناخت خوبی هم از بازیکنان ایران دارد و در جام ملت‌ها می تواند برای فوتبال ما مفید باشد. اما به نظرم باید منطقی فکر کنیم و ببینیم آیا خودش هم دوست دارد در ایران بماند یا اینکه به دنبال بهانه است تا مبلغ قراردادش بیشتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار