گزینشگر امانتدار جامعه است و باید امانتها را به اهلش بسپارد

شیراز (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش فارس در گردهمایی گزینشگران هسته گزینش آموزش و پرورش استان فارس گفت: گزینشگر امانتدار جامعه است و باید امانتها را به اهلش بسپارد و بار اصلی و اساسی سلامت اداری و اجتماعی در آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها بر عهده گزینش است.

کد مطلب: ۸۳۱۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
گزینشگر امانتدار جامعه است و باید امانتها را به اهلش بسپارد

عبد الرسول احمدی در جمع گزینشگران و محققین هسته گزینش آموزش و پرورش فارس ،در تالار ملاصدرای مجموعه فرهنگی رفاهی و آموزشی فرهنگیان شیراز ،گفت: بار اصلی و اساسی سلامت اداری و اجتماعی در آموزش و پرورش و همه دستگاه ها را گزینش به عهده دارد.
سرپرست آموزش و پرورش فارس افزود: گزینش دستگاهی است که قطعا اگر درست عمل کند، ما مجموعه ای سالم ، خوب ، فعال و چابک خواهیم داشت و در غیر اینصورت هم مطمئنا با مشکل مضاعف روبرو خواهیم شد.
احمدی افزود: کار گزینش کاری بسیار سخت و حساس است که مسئولیت سنگینی را بردوش گزینشگران و محققین گذارده است به نحوی که همچون پل صراط از هر طرف که بلغزند موجب بروز مشکلات بسیاری برای جامعه خواهند شد.
وی تاکید کرد: از آنجا که وظیفه آموزش و پرورش در جامعه وظیفه خطیر و با اهمیتی است لذا کار یک گزینشگر و محقق در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است ،به نحوی که اگر دقت لازم صورت نگیرد ممکن است آسیبهای مخرب و تبعات منفی بسیاری برای جامعه داشته باشد و از سوی دیگر اگر سخت گیری های بی مورد وجود داشته باشد ممکن است افراد توانمندی را که می توانند منشاء خدمت در جامعه باشند حذف شوند و جامعه از خدمات ارزشمند آنان بی نصیب گردد.
احمدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: انسان موجودی عظیم و دارای ویژگی های پیچیده و متشکل از دو بعد متضاد و متناقض است که می تواند در عین اینکه اسفل السّافلین باشد به بالا ترین درجات و مراتب یعنی اعلی علییّن هم برسد. لذا همگی ما نیازمند آن هستیم که در وهله اول به سلاح تقوا مجهز شویم و خودمان را با آیات و روایات تجهیز کنیم چرا که تمسک به قرآن تنها راه نجات انسان است و هرجا که قرآن حلول کرد آنجا بیمه شده است.
وی با اشاره به برخی از قوانین و ضوابط گزینش گفت: تغییر و تحولات فرهنگی و اجتماعی که در جامعه ایجاد می گردد کار را برای شما سخت تر کرده و به همین دلیل است که کار محققین و گزینشگران ارزشمند و قابل ارج نهادن است؛ بنابراین بایستی راهکارهایی را بکار گرفت که بتوان از آن طریق آن مشکلات جامعه را برطرف نمود.
سرپرست آموزش و پرورش فارس با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات موجود در حوزه فعالیتهای گزینش گفت: فعالیتهای گزینش به گونه ای است که در قالب فعالیتهای اداری نمی گنجد بلکه نیازمند تلاش ، ایثار و فداکاری مضاعف و خاصی است که در یکا یک شما وجود دارد و کار شما نوعی جهاد است و ما نیز سعی داریم به سهم خود برای رفع این مشکلات کمک کنیم.
احمدی با اشاره به اهمیت کار تعلیم و تربیت تاکید کرد: هدف ما توسعه کیفی فعالیتهاست؛ لذا با استفاده از تمامی ظرفیتهای قانونی از جمله مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی بایستی برای توسعه آموزش و پرورش استفاده کنیم چنانچه توسعه آنها یکی از اصول و سیاستهای اصلی آموزش و پرورش است.
رئیس هسته گزینش استان فارس نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته هسته گزینش آموزش و پرورش فارس گفت: این گردهمایی با هدف ایجاد هماهنگی بین تمامی عوامل و همکاران ما در بمناطق و شهرستانهای استان در بحث گزینش و گزینشگری و استفاده از شیوه و فرایندی منسجم و مناسب در جهت انجام امور مرتبط با گزینش افراد می باشد.
محمد رضا صابری با اشاره به اهمیت گزینش و جایگاه ارزشمند آن در تمامی دستگاهها گفت: با توجه به اینکه گزینش در آموزش و پرورش ، نتایج آن مستقیما با دانش آموزان و فرهنگیان مرتبط است اگر مورد غفلت قرار گیرد و به خوبی اجرا نگردد می تواند خسارتهای جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل نماید لذا بایستی در هر شرایطی کارمان را به خوبی انجام دهیم .
مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم انجام به موقع کارها گفت: تمام اقدامات ما، در هسته گزینش استان به صورت شورایی و با استفاده از تجربیات ارزشمند همکاران با هدف انسجام بیشتر و انجام امور به نحو احسن صورت می پذیرد همچنین از آنجا که برگزاری دوره های آموزشی و جلسات قطبی نیز می تواند در نتایج کار ما تاثیر مثبتی داشته باشد برنامه ریزی هایی نیز در این خصوص مد نظر داریم.
وی در پایان با تاکید بر لزوم حفظ اسرار و کرامت افراد گفت: لازم است با توجه به قوانین و مقررات ؛ ضمن راز داری و حفظ کرامت افراد امور محوله را در اسرع وقت و در زمان تعیین شده انجام دهیم تا خدای نکرده موجب تضییع حقوق مردم نشویم .
این گردهمایی یکروزه با حضور 60 نفر از گزینشگران و محققین ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس و کارشناسان و مسئولین هسته گزینش آموزش و پرورش فارس برگزار و شرکت کنندگان پیرامون مسائل تخصصی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار