گرانی گریبان‌گیر ورزش اول ایران شد؛ ابراهیم جوادی: وزارت ورزش بازهم به کُشتی بی‌مهری کرد

تهران (پانا) - عضو شورای فنی فدراسیون کشتی تصمیمات اتخاذشده از سوی وزارت ورزش و جوانان در ماجرای گرانی سکه را باعث تبعیض بین رشته‌های ورزشی دانست.

کد مطلب: ۸۲۹۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
گرانی گریبان‌گیر ورزش اول ایران شد؛ ابراهیم جوادی: وزارت ورزش بازهم به کُشتی بی‌مهری کرد

در مراسم تجلیل از ورزشکاران مبلغ حواله‌های سکه‌هایی که به مدال‌آوران داده شده یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان بوده است در صورتی که سکه در بازار طلا در مدت اخیر رشد روزافزون داشته و همین امر هم باعث شده است پاداش ملی‌پوشان با ما به‌التفاوت همراه شود و فدراسیون‌ها ورزشی برای پرداخت این تفاوت به وزارت ورزش و جوانان نامه بزنند.

فدراسیون کشتی هم از این روند مستثنا نبوده، حواله‌ای که وزارت ورزش و جوانان به این فدراسیون واریز کرده 6 میلیارد بوده است در صورتی که بانک مرکزی به فدراسیون کشتی اعلام کرده طبق حواله‌ها و قیمت روز سکه در بازار طلا مبلغ یک و نیم میلیارد کسری پاداش دارند. بر این اساس، فدراسیون چندین بار از وزارت ورزش و جوانان خواست تا تکلیف این مابه‌التفاوت را روشن کند و هرچه سریع‌تر آن را پرداخت کنند اما اتفاقی نیفتاد. این اتفاقات باعث شد رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی، دست به قلم ببرد و در نامه‌ای صریح به مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، خواستار هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف مابقی مابه‌التفاوت پاداش‌ملی پوشان شود. او در نامه‌ خود صراحتاً قید کرد ریالی از حق ملی‌پوشان نمی‌گذرد.

ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی کشتی آزاد، در گفت‌وگو با پانا در واکنش به نامه رسول خادم به وزارت ورزش و جوانان مبنی بر واریز مابه‌التفاوت پاداش مدال‌آوران گفت: من نمی‌دانم اگر قرار باشد از همه ملی‌پوشان و مدال‌آوران رشته‌ها قدردانی شود بنابراین نباید فرقی بین کشتی‌گیران و دیگر رشته‌های ورزشی باشد، متأسفانه وزارت ورزش و جوانان باز هم به کشتی بی‌مهری کرد و مابه‌التفاوت پاداش برخی ورزشکاران هنوز واریز نشده است.

وی ادامه داد: کشتی رشته خیلی دشواری است و کشتی‌گیر باید در وضعی خیلی سخت قرار بگیرد که وزنش بالا نرود یا اینکه اگر اضافه وزن پیدا کند باید خیلی سریع و با دشواری به سر وزن خود برسد. ورزشکار وقتی در چنین وضعی قرار می‌گیرد از نظر روحی و روانی خود به خود بی‌انگیزه می‌شود و وقتی مشکلات مالی داشته باشد به طور کل قید کشتی و ورزش را می زند. اگر وزارت ورزش به دنبال حفظ قهرمان کشتی است باید به آنها انگیزه بدهد و زمینه فعالیت را به‌ خوبی فراهم کند نه اینکه بین ورزشکاران تبعیض قائل شود.

عضو شورای فنی کشتی آزاد با بیان اینکه کشتی با والیبال چه فرقی دارد؟ عنوان کرد: مگر نه اینکه کشتی از گذشته تا به امروز همیشه عصای دست ورزش ایران بوده و قدمتش در ایران خیلی بیشتر از رشته‌های دیگر است؛ ملی‌پوشانشان چه فرقی با سایر ملی پوشان دیگر دارند؟ چرا باید والیبالی‌ها پاداش بگیرند اما کشتی‌گیران هنوز خبری از مابه‌التفاوتشان نباشد؟ همین مسائل باعث می‌شود خادم به وزارت ورزش نامه بنویسد و خواستار این باشد که هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

جوادی در بخش‌های دیگر از صحبت‌هایش درباره وضع ملی‌پوشان در آستانه مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی گفت: خدا را شکر وضع همه خوب است و تمرینات سخت و فشرده در حال پیگیری است، رسول خادم هم بالای سر ملی پوشان است و با آنها تمرین دارد. امیدوارم در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی با حمایت‌های وزارت ورزش و انگیزه‌ای که مسئولان به کشتی‌گیران ما می‌دهند بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم. مطمئن باشید نه تنها کشتی بلکه هر رشته ورزشی دیگری اگر مورد حمایت قرار نگیرد موفق نخواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار