رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی خبرداد:

کاهش تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی گفت: تصادفات درون شهری خراسان جنوبی از آغاز امسال 6 درصد کاهش یافت.

کد مطلب: ۸۲۸۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کاهش تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی

سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری 500 فقره تصادف در معابر درون شهری استان به وقوع پیوست که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 6 درصد کاهش دارد.


سرهنگ علیرضا رضایی بابیان اینکه در اثر این تعداد تصادف 7 نفر کشته و 600 نفر زخمی شده اند افزود: در این مدت شهرستان های سربیشه، نهبندان و فردوس به ترتیب بیشترین و شهرستانهای سرایان، بیرجند و قاین کمترین تعداد تصادفات را داشته اند.


وی با بیان اینکه 71 درصد کشته های تصادفات درون شهری امسال مربوط به عابران پیاده و 29 درصد مربوط به موتورسواران است گفت: بیشترین علت تصادفات این مدت هم مربوط به رعایت نکردن حق تقدم، توجه نکردن به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان،رانندگان خودروهای سواری را با 66 درصد و موتورسیکلت ها را با 25 درصد بیشترین مقصران تصادفات دانست وگفت: بیشترین سن رانندگان مقصر هم بین 25 تا 35 سال است.


وی افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات نقش جدی دارد بنابراین از رانندگان میخواهیم که به این مهم توجه کنند تا شاهد حادثه دلخراشی نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار