معاون استاندار کردستان خبر داد

مصوبه ساماندهى مبادلات مرزى به نفع پیله‌وران اصلاح مى‌شود

سنندج (پانا) - معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان گفت هیات دولت در جلسه آینده خود مصوبه ساماندهى مبادلات مرزى را به نفع پیله وران و در راستاى ارتقاء معیشت مرزنشینان اصلاح خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۲۶۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مصوبه ساماندهى مبادلات مرزى به نفع پیله‌وران اصلاح مى‌شود

حسین فیروزى معاون هماهنگی استاندار کردستان در جلسه شوراى ساماندهى مبادلات مرزى، اظهار داشت: یکى از اهداف مصوبه ساماندهى مبادلات مرزى توانمندسازى و ارتقاء معیشت مرزنشینان است و در این راستا پیشنهاداتى از جمله افزایش سقف مبادلات به ١٨٠ دلار در سال ٩٧، افزایش اقلام وارداتى از ٤١ به ٤٩ قلم و افزایش واردات برنج از ٢٥ به ٤٠ کیلوگرم براى هر نفر عضو تعاونى هاى مرزنشین در جلسه آینده دولت مصوب خواهد شد.

وى همچنین افزود: معافیت مالیاتى اقلام خوراکى از٧٠ درصد بود به صددرصد و معافیت مالیاتى اقلام غیرخوراکى از ٣٠ درصد به ٥٠ درصد خواهد رسید.

دیگر دستورکار این جلسه پایانه مرزى باشماق بود که ٢٣ هکتار به ٧ هکتار فعلى آن اضافه و رسما و قانونا کلیه اختیارات و مسئولیت ها به حمل و نقل و پایانه هاى استان واگذار شده است.

معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان با تاکید بر اینکه آسفالت کلیه مسیرها، خط کشى و نصب علائم و تابلوها در این مرز بسیار مهم است، افزود: ما سرعت عمل مى خواهیم و از حمل و نقل و پایانه هاى استان انتظار داریم تا ٤٥ روز آینده کلیه همه این کارها را به پایان برساند.

وى خاطرنشان کرد: رفاه حال مردم و تجار از جمله موارد مدنظر در توسعه پایانه مرزى باشماق است و تلاش داریم در طول زمان فعالیت عمرانى وقفه اى در صادرات و واردات و ترددها ایجاد نشود.

به گفته فیروزى، برآورد هزینه این توسعه حدود ٢ میلیارد تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار