مدیرکل امور بانوان استانداری تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

حمایت از زنان آزادشده‌ از زندان با اجرای طرح کارآفرینی

تهران (پانا) - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران از حمایت این مرکز از زنان زندانی پس از آزادی از زندان در قالب طرح کارآفرینی خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۵۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از زنان آزادشده‌ از زندان با  اجرای طرح کارآفرینی

ثریا شارقی در گفت‌وگو با پانا درخصوص اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: یکی از موضوعاتی که در دفتر امور بانوان استانداری به طور خاص دنبال می‌شود، زنان سرپرست خانوار و کارآفرینیاین قشر از جامعه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران افزود: در راستای توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار در استان تهران اقدامات مختلفی انجام شده که یکی از این اقدامات، راه‌اندازی سایتی تحت عنوان «حامی بانو» است که سال گذشته رونمایی شد. این سایت به منظور فروش اینترنتی محصولات و تولیدات زنان سرپرست خانوار و بدون حامی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های استانداری تهران اشتغال زنان بدون سرپرست است، خاطرنشان کرد: عمده زنان سرپرست خانوار که خودکفا شده‌اند دارای تولیدات خوبی هستند که اکثر آنان برای فروش محصولاتشان با مشکل مواجه هستند. سایت مذکور راه‌اندازی شد تا بستر مناسبی برای ارائه و فروش محصولات زنان کارآفرین سرپرست‌‌خانوار باشد و بتوانند از این فضای رایگان بهره‌مند شوند.

شارقی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای توانمندسازی زنان سرپرست‌خانواری که کارآفرین هستند، سعی شده است تا فضای فیزیکی نیز برای این زنان ساخته شود که این موضوع به طور ویژه دنبال می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای زنان سرپرست‌خانوار کارآفرین گفت: برای ورود و فروش محصولات زنان کارآفرین در سایت «حامی بانو» دوره‌های آموزشی برگزار شده و علاوه بر این، برنامه‌های آموزشی جدید در زمینه کارآفرینی نیز در همین ایام ماه رمضان در استان در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، تاکنون 1600 زن سرپرست خانوار در سامانه «حامی بانو» عضو شده‌اند.

شارقی درخصوص حمایت از زنان زندانی پس از آزادی از زندان نیز گفت: یکی از موضوعاتی که روی آن حساس هستیم، زنان زندانی و زنانی هستند که آزاد می‌شوند زیرا این زنان در معرض آسیب هستند. با سازمان زندان‌ها مذاکره کردیم و مسئولان سازمان زندان‌ها طرح ما را پذیرفتند. برای این افراد طرح ویژه‌ای داریم تا بتوانند کارآفرین باشند و در نهایت محصولاتشان را به فروش برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار