گردهمایی معاونین آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-نشست تخصصی معاونین آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان کردستان به منظور بررسی مسائل و موضوعات حوزه متوسطه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۱۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی معاونین آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

این گردهمایی یک روزه صبح دیروز با حضور معاون آموزش متوسطه، روسای ادارات آموزش متوسطه اول و دوم، آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش، گروه های آموزشی و کارشناس مسئول مدارس شبانه روزی اداره کل، معاونین آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان در سالن جلسات اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در این نشست ضمن تشکر از تلاش و زحمات معاونین شهرستان ها و مناطق، به تبیین برنامه های جاری حوزه آموزش متوسطه و بیان اهداف جلسه پرداخت.

نامدار در ادامه با اشاره به نکات مدیریتی و با بیان اینکه جایگاه معاون آموزشی در شهرستان ها و مناطق یک جایگاه اجرایی نظارتی است؛ گفت: ارزیابی و مدیریت بر عملکرد دیگران هزینه بر است.

وی افزود: مدیران باید در کارهای مدیریتی همواره دو ابزار تشویق و اعتماد را به کار ببرند؛ چراکه تشویق و اعتماد معجزه می کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه اولویت اول آموزش و پرورش دانش آموزان است؛ خطاب به معاونین آموزشی گفت: مدیران مدارس را بشناسید .ایده داشته باشید و با نیاز سنجی و استعداد یابی، عملکرد مدیران مدارس را ارزیابی کنید.

نامدار تاکید کرد: معاونین آموزشی شهرستان ها و مناطق باید برای تک تک شاخص‌های حوزه آموزش متوسطه، هدف گذاری داشته باشند و با داشتن اطلاعات کافی و حمایت و هدایت ، در طول سال بر عملکرد مدیران مدارس ارزیابی و نظارت داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: آموزش وپرورش از کمیت خارج شده وارد بحث کیفیت بخشی شده است و باید جشنواره ها و مسابقات نیز با کیفیت برگزار شود.

در ادامه هریک از روسای ادارات فنی و حرفه ای و کار دانش، متوسطه اول و دوم، گروه های آموزشی و کارشناس مسئول مدارس شبانه روزی آموزش و پرورش استان کردستان نیز به تشریح برنامه های حوزه مربوطه پرداختند .

استقرار پایه دوازدهم، سازماندهی و ساماندهی نیروها، تجزیه و تحلیل کنکور 96، پوشش تحصیلی با تاکید بر جذب دختران، مسائل و مشکلات مربوط به مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی، جشنواره نوجوان خوارزمی، برنامه تعالی مدیریت مدرسه، جشنواره حامیان مدارس شبانه روزی، امتحانات پایانی نوبت دوم، کارگاه خوداتکایی مدارس نمونه دولتی، هدایت تحصیلی و توازن رشته ای و... از مهم ترین موارد مورد بحث در این نشست بود.

شایان ذکر است معاونین آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق نیز به بیان مسائل و مشکلات حوزه متوسطه و همچنین گزارش اقدامات در راستا موضوعات مطروحه در نشست پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار