در گفت و گو با پانا

پیشکسوت هنرهای نمایشی: زبان هنر زبان بیان مشکلات و دردهای جامعه است

تبریز (پانا)- پیشکسوت هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی گفت: در قالب نمایش و تئاتر خیلی از حرف ها را می توان به مردم گفت که در قالب سخنرانی نمی شود این مطالب را بیان کرد و نتیجه گرفت.

کد مطلب: ۸۱۹۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پیشکسوت هنرهای نمایشی: زبان هنر زبان بیان مشکلات و دردهای جامعه است

احمد پور عبدالله داور و ناظر فنی مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان آذربایجان شرقی در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان این که برای ما هنرمندان سن ارزش و احترام خاصی دارد، اظهار کرد: وظیفه ما هنرمندان آگاهی دادن به مردم و بیان دردهای جامعه است ولی اکنون به نظر می رسد برخی از دوستان حال مطالعه و درنگ در تئاتر و حال ممارست و تمرین را ندارند.

وی افزود: 20 سال از تئاتر دور بودم چون کسانی در تئاتر روی کار آمده بوده اند که از نظر من هنرمند نبودند.

این بازیگر و کارگردان ادامه داد: در قالب نمایش و تئاتر خیلی از حرف ها را می توان به مردم گفت که در قالب سخنرانی نمی شود این مطالب را بیان کرد و نتیجه گرفت.

پورعبدالله گفت: تمامی کتب ها و دست نوشته های خود را در این زمینه برای استفاده بیشتر دانش آموزن و هنرجویان به هنرستان اقبال آذر تبریز هدیه کرده ام.

وی بیان کرد: در این مسابقات و دوره های قبل نیز به شناسایی استعدادهای برتر و هدایت آن ها به سمت نمایش حرفه ای تلاش کرده ام.

لزوم فرهنگ سازی برای ترغیب مردم جهت تماشای تئاتر

عرفان زردهی هنرآموز رشته سینما و کارگردان گروه نمایشی ناظران نیز در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار پانا می گوید: نمایش ناظران به مدت سه روز در هنرستان میرک اجرای عمومی داشت که با استقبال خوبی نیز همراه بود.

وی ادامه داد: سال گذشته در بخش فیلم کوتاه این مسابقات شرکت کردم و مقام اول استان را کسب کردم.

حامد قانع هنر آموز رشته نمایش و مدیر صحنهای نمایش ناظران گفت: هفته ای 2 روز و به مدت 7 ساعت برای اجرای نمایش تمرین داشتیم.

محمد صفری هنر آموز رشته نمایش و بازیگر نقش ناظر دو نیز ادامه داد: برای ترغیب مردم جهت تماشای فیلم وتئاتر باید فرهنگ سازی شود.

حسان الدین پور محمدی هنر آموز رشته نمایش و بازیگر نقش ناظر یک نیز ادامه داد: متاسفاته برخی از اولیا در برابر انتخاب فرزندانشان جهت ادامه تحصیل در رشته های هنری مخالفت می کنند که نباید این گونه باشد.

وی افزود: سال قبل در بخش نمایش عروسکی مقام سوم گویندگی کشور را کسب کردم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار