امام جمعه قم مطرح کرد: لزوم اطلاع‌رسانی خدمات شهرداری به مردم/ قم نمونه شهر اسلامی شود

قم (پانا)- امام جمعه قم گفت: انتظار این است که قم نمونه یک شهر اسلامی شود و معنای نمونه شهر اسلامی این نیست که نشاط، شادابی و سرسبزی در آن نباشد؛ تناقضی بین ساخت پارک و بسترهای گردشگری با شهر اسلامی وجود ندارد بلکه بین این پارک با پارک‌های دیگر شهرها تفاوت‌هایی باشد.

کد مطلب: ۸۱۲۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه قم مطرح کرد: لزوم اطلاع‌رسانی خدمات شهرداری به مردم/ قم نمونه شهر اسلامی شود

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر دوشنبه بیستم فروردین ماه در دیدار دکتر سقائیان‌نژاد شهردار و مدیران شهر قم، ضمن تبریک سال جدید با اشاره به شعار سال 97 به عنوان حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: تحقق این شعار یعنی تحقق اشتغال بیشتر در کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داشته‌ها؛ ما تنها نباید این شعار را روی دست بگیریم بلکه باید به تولیدکنندگان و ناظران تولید سفارش اکید کنیم که اگر مردم ما علاقمند می‌شوند و انگیزه استفاده از کالای ایرانی دارند باید شاهد کیفیت بیشتر کالای ایرانی نیز باشند.
امام جمعه قم گفت: پایین بودن قیمت‌ها و کیفیت بخشی بستر رقابت کالای ایرانی با اجناس خارجی را فراهم می‌کند و امیدواریم شهرداری نیز در این زمینه گام‌های بلندی بردارد.
آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه خدمت در شهر قم جای شکر دارد، خاطرنشان کرد: پیامبر می‌فرماید کسی که باب خیر به روی او باز شد باید از فرصت پیش‌آمده به خوبی استفاده کند؛ ما بسیار خرسندیم که شخصی چون دکتر سقائیان‌نژاد در جایگاه مدیریت شهر قم حضور دارد و در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی برای رشد و پیشرفت این شهر برداشته شده است و سال به سال برای رونق و آبادانی شهر تلاش بیشتری شده است.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات و سختی‌ها در کارها زیاد است، افزود: حقیقتا از وضع نابسامانی که در جامعه وجود دارد نگران می‌شویم ولی هنر این است که انسان در سختی‌ها و مشکلات کار را پیش ببرد؛ کار در شرایط عادی خیلی هنر نیست و تاکیدات روایات ما بر این است که بهترین عمل دشوارترین است، هرجا انسان با مشکل مواجه شده و نیاز به فکر و تحمل و تامل دارد کار اثربخش‌تر خواهد بود.
امام جمعه قم برنامه‌ریزی را از اصول اصلی کار در مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: باید از تکرار در کار پرهیز کرد و جایگاه مدیران شهر بیشتر در حوزه دیده‌بانی و برنامه‌ریزی باشد؛ اگر با این دید حرکت کردید موفقیت قطعی خواهد بود و نباید درگیر کارهای روزمره اجرایی شوید.
آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه انسان باید آرمان‌گرا باشد تا به بخشی از واقعیت دست پیدا کند، خاطرنشان کرد: اگر آرمان‌گرایی را فراموش کنیم نمی‌توانیم هدف‌های بلندمدت را دنبال کنیم.
امام جمعه قم با اشاره به پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص)، اظهار امیدواری کرد که بستر ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و هتل‌سازی در این پروژه ایجاد شود و گفت: انتظار این است که قم نمونه یک شهر اسلامی شود و معنای نمونه شهر اسلامی این نیست که نشاط، شادابی و سرسبزی در آن نباشد؛ تناقضی بین ساخت پارک و بسترهای گردشگری با شهر اسلامی وجود ندارد بلکه باید بین پارک با پارک‌های دیگر شهرها تفاوت‌هایی باشد.
آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: صرف ایجاد شادی ملاک عمل نباشد و باید به دنبال ایجاد شادی‌ای باشیم که پیامی به مخاطب بدهد و کسی که وارد پارکی می‌شود باید فضای معنوی کلی شهر را احساس کند؛ گاهی مشاهده می‌شود در محدوده حرم مطهر کارهای متناسب با فضای معنوی آن انجام می‌شود اما از این محدوده که خارج می‌شویم فضا همچون شهرهای دیگر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه هنوز در حوزه سرمایه‌گذاری در شهر قم دچار مشکل هستیم، گفت: هرچه تلاش کنید که جذب سرمایه‌گذار در شهر قم بیشتر شود، زمان فعالیت‌ها و خدمات در شهر بسیار کمتر خواهد شد.
امام جمعه قم با بیان اینکه بسیاری از مردم از فعالیت‌های انجام شده در شهر اطلاع کافی ندارند، اظهار کرد: بخش مهمی از کار در شهر به حوزه اطلاع‌رسانی برمی‌گردد؛ مردمی که عوارض را پرداخت می‌کنند و هزینه‌های شهر را می‌دهند انتظار دارند که در مقابل این هزینه کار در شهر ببینند و اگر این خدمات انجام شده در شهر را مطلع شوند در پرداخت هزینه‌ها پیش‌دستی خواهند کرد.
ایشان گفت: از ظرفیت رسانه ملی و رسانه‌های جمعی استان استفاده شده تا مردم از فعالیت‌های انجام شده در شهر آگاهی پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار