مدیرکل میراث فرهنگی قم: اهتمام به نمایشگاه های صنایع دستی، حمایت از کالای ایرانی است

قم (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با اشاره به شعار نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: توجه مسئولان به برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و استقبال مردم از عرضه هنرهای دستی، حمایت از تولید داخلی است.

کد مطلب: ۸۰۹۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل میراث فرهنگی قم: اهتمام به نمایشگاه های صنایع دستی، حمایت از کالای ایرانی است

عیسی رضایی روز دوشنبه 6 در بازدید از نمایشگاه بهشت فاطمی اظهار داشت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید بستر عرضه و فروش صنایع دستی فراهم شود تا مردم با شناخت از هنرهای دستی از آنها استفاده کنند.

وی افزود: هنرمندان صنایع دستی استان قم هنرهای خوبی در رشته های مختلف عرضه کردند که در سطح ملی و بین المللی شاخص است از این رو باید با همکاری دستگاه های مربوطه زمینه عرضه کالاهای آنان فراهم شود تا به عنوان سوغات به مسافران ارائه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با اشاره به این که مردم با استفاده از تولیدهای صنایع دستی نقش مهمی را در حمایت از کالای ایرانی ایفا می کنند گفت: با ورود برخی از کالاهای بی کیفیت باعث شده است تا با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد که هیچ گونه کیفیتی ندارند.

وی اضافه کرد: امروزه باید از هنرهای دستی بومی کشورمان برای طراحی منازل و استفاده شخصی بهره مند شویم تا این امر رقابت را بین هنرمندان در تولید کالاهای صنایع دستی با نیاز روز جامعه ایجاد کند.

رضایی با بیان این که در طرح نوروزی پنج نمایشگاه صنایع دستی در قم برپا شد گفت: این نمایشگاه ها از 29 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه سال جاری در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س)، مجتمع گردشگری مهتاب، زیتون، امیرکبیر، کاروانسرای دیرگچین و خانه تاریخی زند با حضور هنرمندان صنایع دستی فعال است.

وی ادامه داد: رشته های مختلف از جمله آینه کاری، کاشی کاری، انگشترسازی، حکاکی، چرم، سفال، منبت، معرق چوب، معرق کاشی، مروارید فیروزه ای، مس گری، مینا کاری، نقاشی بر روی سفال، حجاری سنتی، طراحی سنتی، مینای شیشه، خراطی سنگ، گلیم بافی، گچبری سنتی، رودوزی الحاقی، بافتنی های سنتی، قلم زنی، آهنگری سنتی، نگارگری، ساخت سازه های سنتی، بافت الیاف چوبی و تذهیب توسط هنرمندان صنایع دستی عرضه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم،با بیان این که کارگاه های نوروزگردی صنایع دستی قم در حال اجراست گفت: در این طرح علاقمندان و مسافران نوروزی می توانند با حضور در تورها از کارگاه های صنایع دستی در رشته های مختلف بازدید کنند و از نزدیک با ویژگی های هنرها آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار