مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا عنوان کرد:مهارت آموزی و شاداب سازی فضاهای پرورشی شعار معاونت پرورشی

تبریز (پانا)- مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش گفت: با توجه  به دستور وزیر آموزش و پرورش، امسال در تمامی برنامه ها به بحث مهارت آموزی و شاداب سازی فضاهای پرورشی تاکید داریم.

کد مطلب: ۸۰۶۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا عنوان کرد:مهارت آموزی و شاداب سازی فضاهای پرورشی شعار معاونت پرورشی

علی رمضانی در حاشیه دومین دوره توانمند سازی روسای اردوگاههای دانش آموزی قطب ۲ کشور در تبریز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا در خصوص مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان با بیان این که سال گذشته هفت میلیون نفر دانش آموز در مسابقات فرهنگی و هنری و نزدیک به 5 میلیون نفر دانش آموز نیز در پرسش مهر شرکت کردند، اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی یک از استان های موفق در طرح پرسش مهر بود و بی نظیر در این مسابقات ظاهر شد و برای همین و با توجه به این علاقه امسال بودجه خاصی را به این استان اختصاص خواهیم داد.

وی گفت: سیاست آموزش و پرورش در این موضوع بر این است که مسابقات به صورت مدرسه محور برگزار شود و تا زمانی که زیرساخت های لازم برای این امر محقق شود مسابقات را به شکل روال قبلی و به صورت کشوری برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش با بیان این که امسال در مسابقات فرهنگی و هنری تاکید بر مهارت آموزی است، تصریح کرد: مسابقات فرهنگی و هنری از جنس کار و دانش و فنی و حرفه ای با مسابقات فرهنگی و هنری معاونت پرورشی متفاوت است.

رمضانی گفت: در مسابقات کار و دانش فقط یک عده خاص می توانند شرکت کنند ولی در مسابقات فرهنگی و هنری معاونت پرورشی به خلاقیت توجه زیادی می شود و امسال از استان ها خواسته ایم تا تولیدات خود را در کانون ها در معرض نمایش بگذارند تا دانش آموزان بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره به ترانه های فولکلور و سرودهای محلی توجه ویژه کرده ایم.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش اضافه کرد: اعتقاد داریم که که فعالیت های ما باید رنگ و بوی دینی داشته باشد لذا برای نخستین بار جشنواره نماز با نگاه فرهنگی را به میزبانی استان گلستان برگزار خواهیم کرد و سعی داریم تا فعالیت های این جشنواره مدرسه محور باشد.

رمضانی افزود: ما باید بتوانیم دانش آموزان را یک شهروند در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران بار بیاوریم و برای همین برنامه های ویژه ای را برای این اهداف داریم.

وی در پاسخ به سوال پانا مبنی بر کمبود پست در اردوگاه ها و نحوه جبران کمبود نیرو در این بخش گفت: برنامه ششم توسعه اجازه تعریف و ایجاد پست جدید را نمی دهد و با توجه به اهمیت اردوگاه ها و کانون ها با همکاری معاونت پشتیبانی سعی داریم تا از پست های خالی حوزه های دیگر در اردوگاه استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به نحوه حل مشکلات فرهنگیان شاغل در کانون ها گفت: معتقدیم کسانی که در کانون های فرهنگی و تربیتی مشغول کار هستند نباید حقوقشان کمتر از معلمان باشد و حتی باید اضافه کاری نیز دریافت کنند به جهت این که فعالیت کانون ها تقریبا شبانه روزی است و حتی روزهای تعطیل نیز هم فعالیت دارند و همچنین باید ترتیبی اتخاذ داده شود که مرخصی هایشان ذخیره شود و معاونت پشتیبانی نیز نظر مساعدی نسبت به این موضوع دارند و به زودی این مشکل حل می شود.

رمضانی در خصوص شوراهای دانش آموزی نیز گفت: 14 انجمن در شوراهای دانش آموزی وجود دارد که ظرفیت ویژه ای است و در دستور المعل جدید که به استان های ابلاغ خواهد شد آمده است که برخی مسئولیت ها و وظایف بین تشکل های سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن ها، بسیج دانش آموزی و هلال احمر تقسیم شده تا دانش آموزان بیشتری تحت پوش قرار گیرند و هزینه ها نیز کمتر شود.

وی با بیان این که امسال برای اولین بار اداره فرهنگی و هنری نیز جزو اعضای ستاد انتخابات مجلس دانش آموزی است، ادامه داد: با توجه به این که شعار امسال ما بحث مهارات آموزی است از سازمان دانش آموزی خواسته ایم تا طرح هایی که در رابطه با این موضوع دارد رااعلام کند تا بخشی از فضاهای اردوگاه را در اختیار سازمان برای تحقق این امر قرار دهیم و همچنین در شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی مطرح و تصویب شده که امسال اردوهای دانش آموزی را به همراه سازمان های دانش آموزی در کل کشور برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار