بیش از 31 هزار دانش آموز در سی وششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری شرکت کردند

خرم آباد (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان از شرکت31 هزار و 670 دانش آموز در سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۳۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 31 هزار دانش آموز در سی وششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری شرکت کردند

سید احمد علی موسوی نیا در بازدید از مرحله شهرستانی این مسابقات که در کانون فرهنگی تربیتی آزادگان ناحیه یک خرم آباد برگزار شد با اعلام این خبر افزود:در راستای تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال رویکرد این مسابقات در سال تحصیلی جاری مهارت آموزی است .

وی گفت: در این مسابقات مسیر حرکت دانش آموزان به سمت کارآفرینی و اشتغال است و تلاش می شود تا با استفاده از ظرفیت های موجود آموزش و پرورش دانش آموزان به سمت فعالیتهای هنری که قابلیت عرضه را داشته باشد ، هدایت شوند .

وی در ادامه تاکید کرد : مسابقات فرهنگی و هنری در قالب ۷۲ رشته و گرایش برگزار می شود و دانش آموزان در مرحله آموزشگاه می توانند همزمان در چند رشته ثبت نام کنند اما در مراحل بعد تنها دریک رشته می توانند شرکت کنند.

موسوی نیا هدف اصلی برگزاری این مسابقات راشناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان برشمرد و افزود: هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی از جمله رشته های اصلی مسابقات فرهنگی هنری است.

وی در ادامه تصریح کرد : هنر یکی از مقوله های جدی فرهنگی هر جامعه است و طبیعی است که وقتی این فعالیت معنوی انسان امکان رشد پیدا کند در غنا بخشیدن به فرهنگ اجتماعی کاربردی عظیم خواهد داشت.

موسوی نیا ادامه داد : هنر در فرایند خلاقیت هنری، شخصیت را پرورش داده و آنچه به زبان نمی آید بیان می کند زیرا هنر وسیله بیان خویشتن است و به عنوان صمیمانه ترین زبان احساسات محسوب می شود.

در ادامه این بازدید که سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان ، رئیس اداره فرهنگی هنری ، مدیر ، معاون پرورشی و جمعی از کارکنان ستادی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد نیز حضور داشتند ، از کارگاههای مختلف مسابقات بازدید به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار