مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد:

افزایش 60 درصدی برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با توجه به اولویت‌های فرهنگی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های فرهنگی این مجموعه در استان اردبیل 60 درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۶۸۳۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،رباب عزیزخانی در نشست خبری با خبرنگاران واصحاب رسانه استان که به مناسبت فرارسیدن روز کتاب و کتابخوانی در محل کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اولویت‌های فرهنگی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های فرهنگی این مجموعه در استان اردبیل 60 درصد افزایش یافته است .

وی گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل 73 باب است که 12 باب آن به صورت مشارکتی و مابقی متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل است .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به افزایش جمعیت، درصد جمعیت باسواد استان تصریح کرد: 5 درصد جمعیت باسواد استان اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که این آمار افزایش 1 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است .

عزیزخانی با تاکید بر اینکه در روز کتاب و کتابخوانی عضویت در کتابخانه‌های استان رایگان است افزود: به همین مناسبت 30 نشست کتابخوانی در سطح استان برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه لازم است فرهنگ کتابخوانی به صورت گسترده از سنین کودکی در سطح جامعه نهادینه شود اضافه کرد: بیشترین آمار امانات کتاب در سطح کتابخانه‌های استان مربوط به کودکان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار