مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج خبر داد:

خواهرخواندگی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با ناحیه دو زنجان

وحید یعقوبی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از طرح خواهرخواندگی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با ناحیه دو زنجان خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۰۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد

وحید یعقوبی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: خواهرخواندگی، رابطه ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات و توسعه ی مناسبات فرهنگی، اجتماعی،اقتصادی،فنی و سیاسی میان دو شهر یا دو موسسه و نهاد برقرار می شود.

وی افزود: این پیوند با اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵، برای نخستین بار در کشورهای اروپایی شکل گرفت. پیمان خواهرخواندگی شهرها باعث افزایش ظرفیت های ارتباطی بین دو شهر و ملت شده و بمراتب باعث توسعه پایدار شهرهای درگیر می‌شود و در واقع هدف اصلی همین توسعه پایدار است قرارداد خواهر خواندگی شهر ها در راستا هدف هایی بشر دوستانه بوده و یکی از راه های عالی در رساندن پیغام صلح به گوش جهانیان است.

یقوبی در ادامه گفت: خواهرخواندگی در تغییر سطح فرهنگی دو شهر تاثیر داشته و تبادلات فرهنگی شان را افزایش می دهد.شهرهای خواهرخوانده معمولا با برگزاری مسابقات و نمایشگاه های سالانه پیشبرد هدفشان را تسریع می کنند. خواهرخواندگی در واقع باید گفت یک کاتالیزور قوی اقتصادی است ، چرا که نه فقط در زمینه فرهنگی ، ورزشی ،آموزشی و … بلکه بشدت اقتصاد را بین دو شهر و کشورها مربوطه در راستا بهبود تحت تاثیر قرار می دهد .

در این راستا با توجه به بازدید وحید یعقوبی مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج و معاونین آموزش متوسطه و پژوهش،برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی و کارشناسان ارزیابی ،حراست و آموزش متوسطه اول و دوم و فنی و حرفه ای و کاردانش به معیت مدیران مدارس در این دوره ها از اداره و مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان به منظور تبادل نظر و کسب تجربه و ایجاد هماهنگی بازدید نمودند .

در این بازدید به پیشنهاد یعقوبی مدیریت ناحیه یک کرج طرح خواهرخواندگی مدیریت آموزش و پرورش نواحی یک کرج و دو زنجان مطرح شد.

این طرح با توجه به تشابهات این دو مدیریت در زمینه مختلف به منظور همکاری و مشارکت در تقویت نکات مثبت و حل و فصل مسائل و مشکلات با لحاظ کردن تفاوتهای مطرح شد.خواهرخواندگی دو اداره بسیار مفید و در انتقال تجربیات بین این دو موثر است و با ایجاد رفت و آمدها و جلسات کارشناسی قرابت و نزدیکی بین آنها ایجاد و زمینه ارتباطات مختلف به منظور الگوبرداری و تبادل نکات مثبت و جلوگیری و ارائه راه حل نکات منفی فراهم شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار