آغاز فعاليت 29 ترمينال ضبط پسته در شهرستان ني ريز

مديرجهاد كشاورزي شهرستان ني ريز از آغاز فعاليت 29 ترمينال ضبط پسته همزمان با برداشت پسته در اين شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۵۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس ، به نقل ازروابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ني ريز؛ داريوش طهماسبي اظهار كرد: با توجه به ظرفيت هاي بالاي اين شهرستان در زمينه ي توليد پسته، تا كنون 29 ترمينال ضبط و فراوري پسته در ني ريز راه اندازي شده است.

وي شهرستان ني ريز را با 20 هزار هكتار باغ پسته، داراي جايگاه نخست سطح زير كشت و توليد اين محصول در استان فارس اعلام كرد و گفت: شرايط اقليمي و آب و هوايي ، كاهش مصرف آب ، مقاومت به شوري آب و خاك ، بازار مناسب و صرفه اقتصادي باعث شده سطح باغات پسته در نقاط مختلف شهرستان ني ريز افزايش يابد و شرايط براي توليد اين محصول با ارزش بيش از گذشته فراهم گردد.

طهماسبي ادامه داد: ايجاد صنايع تبديلي و تكميلي در بخش كشاورزي به رونق و شكوفايي بيش از پيش اقتصاد كشاورزي شهرستان كمك مي كند و در اين رابطه انتظار داريم سرمايه گذاران توجه بيشتري به پتانسيل موجود در شهرستان ني ريز داشته باشند.

وي در پايان گفت : پيش بيني مي شود امسال بيش از 14 هزار تن پسته خشك به ارزش تقريبي 4000 ميليارد ريال توليد و علاوه بر مصارف داخلي ، به كشورهاي اروپايي ، كشورهاي حوزه خليج فارس و كشورهاي آسياي ميانه صادر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار