مردم ایران، دوست داشتنی، مهربان و مهمان نواز هستند

یک گردشگر آلمانی گفت: رفتار دینی و اعتقادات مذهبی مردم ایران نسبت به مردم سایر کشورها و مذاهبی که من دیده ام، قوی تر، مهربانتر و عمل گرایانه تر است.

کد مطلب: ۶۷۰۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد

خانم "اینس" در گفت و گو با خبرنگار پانا کاشان اظهار کرد: همه ما براساس اعتقادات دینی خود، رفتار می کنیم اما رفتار دینی مردم ایران متفاوت از سایر کشورها است به گونه ای که برای پیروان همه ادیان احترام قایل هستند.

وی که در سومین روز سفر خود در مراسم سنتی و مذهبی محرم نوش آباد شرکت کرده بود، تصریح کرد: من در این سفر با اسلام واقعی آشنایی پیدا کردم. چهره رحمانی اسلام را در رفتار مردم با خودم دیدم. اسلام که به پیروانش سفارش می کند، نسبت به همه دوستانه و با احترام رفتار کنید.

وی گفت: تصمیم دارم در طول دو سال، به 25 کشور جهان سفر کنم و ایران چهارمین کشور در این سفر است، مردم ایران، مردم خیلی دوست داشتنی، مهربان و مهمان نواز هستند و حتی در کشور ما آلمان هم این گونه برخوردهایی را ندیده ام.

وی که مدیر برنامه ریزی یک شرکت مهندسی است افزود: قبل از سفر ، در اثر سیاه نمایی رسانه ها، مثل بسیاری از مردم ، تصویر روشنی از اوضاع امنیت و صلح در ایران نداشتم و مردم از جنگ و کشتار و ترور در ایران برای من می گفتند اما من در اثر برخورد با مردم ایران، اوضاع را کاملا دوستانه و احترام آمیز دیدم.

وی تاکید کرد: من و همراهانم در طول روزهایی که در ایران بودیم، حس خوبی نسبت به مردم ایران داریم، مردمی که حتی به غریبه ها هم خوش آمد گویی می کنند، گردشگران را با آغوش باز می پذیرند و با روحیه خوب خود، رفتار خاصی نسبت به مهمان دارند حتی اگر او را نشناسند و زبانش را متوجه نشوند.

اینس ، با اشاره به آیین های سنتی و مذهبی گفت: ما هم مراسم مذهبی داریم، برای حضرت عیسی مسیح، احترام قایل هستیم و در مناسبت های مختلف برای تکریم او پرچم برافراشته می کنیم ولی احترام شما برای بزرگان دینی، بیشتر است.

به گزارش پانا، آیین های سنتی و مذهبی نوش آباد، در طول روزهای هشتم تا یازدهم محرم، از جمله جاذبه های گردشگری مذهبی است که در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار