قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور تاکید کرد:

استفاده ار ظرفیت مربیان پیشتاز و فرزانه برای کنترل آسیب‌های اجتماعی

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: اگر قصد داریم برای کنترل آسیب‌های احتماعی در کشور و استان کاری کنیم، هیچ راهی بهتر از استفاده از ظرفیت مربیان پیشتاز و فرزانه وجود ندارد.

کد مطلب: ۶۵۰۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمود علیگو صبح امروز یکشنبه 15 مرداد در همایش مربیان پیشتازان و فرزانگان استان زنجان در سالن کانون سهروردی گفت: همه باید بدانند لشکر مربیان با داشتن ۳۰ هزار نفر نیرو، آماده برای خدمت است. این جمعیت، عاشق ایجاد تغییر در خود و سپس دیگران هستند. مربیان ما با کمک ۸۵۰ هزار نفر دانش‌آموز پیشتاز و فرزانه آماده خدمت در این راه هستند.

وی به مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان پیشنهاد داد این استان قطب استفاده از ظرفیت مربیان در کشور بری کنترل آسیب‌های اجتماعی شود.

وی در خصوص دلیل این پیشنهاد توضیح داد: زنجان در نرخ شادی، جزو استان‌های اول بوده و آسیب‌های اجتماعی پایینی دارد، از طرف دیگر در کنار شور حسینی، از شعور حسینی نیز برخوردار است و مردم قانع و محجوبی دارد.

علیگو ادامه داد: وقتی ما در سازمان دانش‌آموزی با شعار تربیت اجتماعی حاضر می‌شویم، چرا کسی از این ظرفیت استفاده نمی‌کند؟ معتقدم تمام فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی با مربیان داوطلب به نتیجه رسیده و معنا پیدا می‌کند.

وی نگاه سازمان را معطوف به آینده عنوان کرد و گفت: با اینکه دانش‌آموزان در کنار ما قرار دارند، ولی در بحث آسیب‌های اجتماعی ما همواره دو قدم از آنها عقب‌تریم.

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور مهمترین وظیفه سازمان را بالا بردن توانمندی‌های فردی، گروهی و اجتماعی مربیان، پیشتازان و فرزانگان با نگاه به دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: معلمان، مدیران، مربیان و ... همه ابزاری برای تربیت نسل آینده هستند.

وی تاکید کرد: ما قرار نیست مهندس و پزشک تربیت کنیم، وظیفه ما تربیت عمومی نسل آینده است؛ در حالی که تا پیش از این ما از این موضوع غفلت کرده‌ایم و وقتی غفلت اتفاق می‌افتد، اولین محذوف آن دانش‌آموز است.

علیگو سیاست سازمان دانش‌اموزی را تجهیز مربیان به سلاحی عنوان کرد که بتواند دانش‌آموز را هدایت کند و ادامه داد: باید به مربیان در این خصوص توجه کرد چرا که تربیت نسل آینده به عهده آنهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار