موتور سیکلت سواران؛ 25 درصد عامل حوادث رانندگی و مرگ و میر در مازندران

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان در دیدار و عیادت یکی از راکبان موتور سیکلت که در سانحه رانندگی مصدوم شد، گفت: موتورسیکلت سواران 25 درصد عامل حوادث رانندگی در استان را تشکیل می دهند.

کد مطلب: ۵۱۱۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سرهنگ مهدی باقری صبح امروز در دیدار با یکی از مصدومان حوادث رانندگی و راکب موتورسیکلت و خانواده اش در شهرستان جویبار، ضمن دلجوئی و بررسی مشکلات این خانواده، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش تصادفات و سوانح رانندگی و در راستای تدابیر و اولویت برنامه فرمانده انتظامی استان مبنی بر ساماندهی اوضاع ترافیکی، برنامه فرهنگی دیدار و عیادت از آسیب دیدگان سوانح رانندگی و خانواده های آنان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران، خاطر نشان کرد: 25 درصد حوادث رانندگی منجر به فوت و دومین عامل مرگ و میر در سوانح رانندگی در سطح استان را موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند.

وی افزود: عدم استفاده صحیح از موتور سیکلت، بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم استفاده از کلاه ایمنی از جمله عوامل بروز سوانح رانندگی برای موتورسیکلت سواران است.

در ادامه این برنامه راکب موتورسیکلت ضمن تشریح نحوه وقوع سانحه رانندگی، گفت: از عملکرد خود پشیمان هستم و آنچه که پلیس همواره به شهروندان هشدار می دهد، فقط و فقط برای سلامتی خودمان است که دیر فهمیدم و به جوانان هم سن و سال خود و شهروندان توصیه می کنم، افراد غفلت مرا تجربه نکنند.

سرهنگ باقری در ادامه افزود:بدلیل گرمای تابستان و نزدیکی مزارع کشاورزی به محل سکونت افراد، موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند و همواره اتفاق را برای دیگران می دانند، در حالیکه خطر همیشه در کمین آن هاست.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات جاری راهنمایی و رانندگی که برای کلیه وسایل نقلیه بویژه موتورسواران تعریف شده، افزود:سالم نبودن چراغ جلو و عقب ، حمل مسافران و ترک نشینان خارج از ظرفیت، حمل بار غیر متعارف و حرکت نمایشی و ... عمده ترین دلایل تصادفات راکبان موتورسیکلت سواران است.

در این دیدار کلاه ایمنی از سوی رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان به این راکب موتورسیکلت که بر اثر سانحه رانندگی مصدوم و در بستر بیماری است، اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار