زرافشان مطرح کرد؛

توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای در راستای تحقق شعار اقتصاد مقامتی

خبرگزاری پانا:معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت و توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

کد مطلب: ۳۹۱۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی زر افشان در بازدید از هنرستان فنی و حرفه ای دکتر شریعتی نوشهر با تاکید بر بحث کیفیت بخشی آموزش های فنی و حرفه ای اظهارکرد: امسال 360 میلیارد ریال بودجه جهت تجهیز هنرستان ها با افزایش 40در صد نسبت به سال قبل در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تجهیز مدارس فنی و حرفه ای با تخصیص این بودجه تصریح کرد: علاوه براین مبلغ 140 میلیارد ریال نیز از محل درآمد فروش گاز برای تامین امکانات گرمایشی و سرمایشی و تجهیز آزمایشگاه در نظر گرفته شده است.
وی از اختصاص 18 میلیارد ریال از بودجه کیفیت بخشی به آموزش ها و فعالیت های هنرستان خبرداد و خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار 9 میلیارد اختصاص به هنرستان های فنی و حرفه ای و نه میلیارد دیگر اختصاص هنرستان های کار و دانش دارد.
زر افشان با اشاره به اهمیت کاربردی نمودن آموزش در آموزش و پرورش ، افزود: اشتغال باید از مبنا بهینه شود و مهارت آموزی باید دانش بنیان شود؛ لذا تقویت و توسعه بخش فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش گام موثری جهت ایجاد اشتغال در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار