کلاهبرداری با آلوئه ورا

سه برادر که با تبلیغات وسیع خود با محتوای خرید تضمینی گیاه آلوئه ورا اقدام به کلاهبرداری از شهروندان مشهدی می کردند، توسط کاراگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شدند.

کد مطلب: ۲۲۷۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،سرهنگ حسین بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان مشهدی مبنی بر اینکه افرادی با پخش اطلاعیه هایی به صورت اینترنتی و کاتالوگ در سطح شهر در خصوص فروش بوته گیاه آلوئه ورا اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به شکایات مطرح شده کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با اخذ اظهارات شکات تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند که در تحقیقات اولیه مشخص شد سه برادر در ابتدا بدون طی کردن مراحل کسب مجوز اقدام به ایجاد شرکتی غیر مجاز کرده اند.


وی تصریح کرد: این سه برادر با راه اندازی سایتی در اینترنت و پخش بروشور و کاتالوگ به صورت گسترده در سطح استان خراسان رضوی پس از جلب نظر مشتریان و فروش بذر گیاه آلوئه ورا به هر یک از شکات به مبالغی بین ده تا پانزده میلیون تومان ‌اعتماد آنان را با وعده و وعیدهای مختلف در خصوص خرید تضمینی محصولات پس از به ثمر رسیدن گیاه جلب کرده اند.

بیدمشکی در ادامه اظهار داشت: در نهایت پس از مدتی کار و زحمت شبانه روزی شکات و به ثمر رسیدن محصول و مراجعه به شرکت، متهمان از خرید محصولات امتناع می کرده و با این روش توانسته اند مبالغی را از شکات کلاهبرداری کنند.


بیدمشکی خاطرنشان کرد: با بررسی پرونده و پس از انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.


رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در خاتمه با بیان اینکه تاکنون 18نفر شاکی در این خصوص شناسایی و مبلغ کلاهبرداری به بیش از 13 میلیارد و 500 میلیون ریال رسیده است و موضوع کماکان تحت بررسی می باشد بیان داشت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار