دستور ویژه وزیر بهداشت درباره داروهای وارداتی بیماران خاص و صعب العلاج

خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به رییس سازمان غذا و دارو از وی خواست ضمن جلوگیری از افزایش هزینه دارویی بیماران خاص، نسبت به اصلاح و کاهش فرانشیز تعدادی از انواع وارداتی داروهای بیماران خاص اقدام کند.

کد مطلب: ۲۲۶۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در پی تفاهم نامه اخیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که با هدف حمایت از داروهای تولید داخل امضاء شد، قیمت برخی از داروهای بیماران صعب‌العلاج و خاص طی روزهای اخیر افزایش یافته بود. ابلاغیه وزیر بهداشت به رییس سازمان غذا و دارو به منظور رضایتمندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از هزینه‌های دارویی صادر شده است.

متن این ابلاغیه به شرح زیر است:

" جناب آقای دکتر دیناروند

معاون محترم و رئیس سازمان غذا و دارو

با سلام و احترام؛

پیرو اجرایی شدن تفاهم نامه اخیر این وزارت با وزارت محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی در زمینه کاهش هزینه های دارویی بیماران خاص و صعب العلاج، علیرغم اینکه فرانشیز پرداختی بیماران بابت بسیاری از داروهای مشمول تفاهم-نامه کاهش یافته است، اما در روزهای اخیر افزایش فرانشیز پرداختی برخی از داروهای دارای مشابه تولید داخل و ژنریک موجب بروز نارضایتی بیماران خاص و صعب العلاج شده است. با توجه به همزمانی این موضوع با برنامه تحول نظام سلامت که با هدف کاهش هزینه های درمانی و دارویی بیماران شروع شده و موجب آرامش و رضایت کم نظیر مردم شده است، هرگونه افزایش هزینه دارویی بیماران صعب العلاج و خاص در شرایط فعلی به مصلحت نمی باشد. از این رو مقتضی است به منظور آماده سازی زمینه های اجتماعی و اجرایی مربوط به حمایت از داروهای خاص تولید داخل، که با مشورت همه دست اندرکاران و ذینفعان صورت خواهد گرفت، نسبت به اصلاح و کاهش فرانشیز آن دسته داروهای برند وارداتی مشمول تفاهم‌نامه که قیمت آنها نسبت به قبل افزایش داشته است اقدام لازم بعمل آید. بدیهی است برنامه دائمی و بلند مدت این وزارت برای حمایت از داروهای تولید داخل که در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاست کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری تعریف شده است با جدیت پیگیری خواهد شد. در این راستا لازم است ظرف حداکثر شش ماه برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی لازم برای جایگزینی تدریجی داروهای وارداتی با داروهای تولید داخل بعمل آید."

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار