دبیر مدرسه فرزانگان شهرستان ملارد:

پژوهش و فناوری زمینه آموزش تعاملی و شیوه‌های نوین یادگیری را فراهم می‌کند

ملارد(پانا) -دبیر مدرسه فرزانگان شهرستان ملارد ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، آن را فرصتی ویژه، جهت اجرای آموزش تعاملی و شیوه‌های نوین یادگیری در مدارس معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۶۴۸۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش و فناوری زمینه آموزش تعاملی و شیوه‌های نوین یادگیری را فراهم می‌کند

عطیه نجفی‌فر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا با اشاره به راه‌های بهبود شیوه‌های تدریس و یادگیری عنوان‌کرد: « پژوهش‌ها با شناسایی روش‌های مؤثر و کاربردی تدریس، به معلمان مدارس بسیار کمک می‌کند تا آموزش را متناسب با نیاز و میل دانش‌آموزان بهبود دهند و یادگیری عمیق‌تر و کارآمدتری را ایجاد کند. همچنین، برای معلمان این فرصت را می‌دهد که به‌روزترین و پیشرفته‌تربن تکنولوژی‌ها را شناسایی کنند و در کلاس‌های درس استفاده بهینه کنند. این امر می‌تواند با بررسی نتایج پژوهش‌های قبلی و استفاده از بهترین شیوه‌ها انجام شود.»

نجفی‌فر از دستاوردهای برجسته و  مشاهده شده در پژوهش‌های اخیر در زمینه آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: «دستاوردهای پژوهش در حوزه آموزش‌و‌پرورش ایران در چند سال اخیر به روش‌های بسیار مختلفی دیده شده است. از جمله این دستاوردها می‌توان به تمرکز بر یادگیری فعال، آموزش شخصی‌سازی‌ شده و توجه به مهارت‌های قرن ۲۱، آموزش مبتنی بر فناوری پیشرفته در دوران بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد. به طور کلی این دستاوردها به بهبود کیفیت آموزش و رشد معلمان مدارس  کمک بسیار شایانی کرده است.»

دبیر مدرسه فرزانگان در تشریح نقش فناوری و ابزارهای دیجیتال در پژوهش‌های آموزشی بیان‌کرد: «ابزارهای دیجیتال مثل شبیه‌سازهای آموزشی برای معلمان این امکان را فراهم می‌کند که شرایط مختلف آموزشی را شبیه‌سازی کنند و تأثیرات بسیار گسترده روش‌های مختلف تدریس را بررسی کنند. همچنین این شبیه‌سازی‌ها می‌تواند به معلمان کمک کند تا شیوه‌های موثرتری برای آموزش را گسترش دهند و با توجه به تمام این جوانب، فناوری و پژوهش به‌طور ویژه‌ای به پیشرفت و بهبود کیفیت آموزش کمک بسیار کرده‌اند.»

وی در پایان خطاب به جوامع فرهنگی با هدف ترغیب معلمان مدارس به انجام پژوهش در کلاس اظهارکرد: «تشویق معلمان تنها با اقداماتی مثل دادن بازخورد مثبت، اشتراک‌گذاری نتایج، ایجاد فرهنگ پژوهش، استفاده از فناوری ممکن است. با معرفی ابزارهای پژوهشی جدید و بروز به معلمان، می‌تواند آن‌ها را به‌پژوهش تشویق کرد. در حقیقت آموزش نحوه استفاده از این ابزارها می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا پژوهش را بیشتر و با روشی بهتر در تدریس خود به‌ کار ببرند.»

خبرنگار : دانش‌آموز، نیلوفر شاه‌آبادی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار