معاون پژوهش شهرستان ملارد:
پژوهش محدود به یک روز و یک هفته نیست و مسیر پیشرفت دائمی جامعه است
ملارد (پانا) - معاون پژوهش در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری شهرستان ملارد، با اشاره به استمرار فعالیتهای پژوهشی در طول سال، پژوهش را جریانی مستمر دانست و نقش آن را در اصلاح مسیرها، شکوفایی استعدادها و پیشرفت علمی جامعه مؤثر عنوان کرد.
محمد شاهی، معاون پژوهش شهرستان ملارد، در گفتوگو با خبرنگار پانا، با اشاره به اهمیت این رویداد، بر تداوم فعالیتهای پژوهشی در طول سال تأکید کرد.وی با بیان اینکه پژوهش در شهرستان ملارد محدود به یک هفته یا یک روز خاص نیست، گفت: «فعالیتهای پژوهشی در این شهرستان بهصورت روزانه و در تمام ایام سال جریان دارد، اما در هفته پژوهش، دستاوردهای یک فرایند طولانی و مستمر در قالب برنامههایی مانند دانشآموز پژوهنده، معلم پژوهنده، اقدامپژوهی و درسپژوهی جمعبندی و معرفی میشود.»
شاهی افزود: «این برنامهها از هفتهها قبل در مدارس آغاز شده و در نهایت، در هفته پایانی آذرماه و همزمان با هفته پژوهش، مراسم اختتامیه برگزار میشود تا از تلاشهای ارزشمند دانشآموزان، معلمان و خانوادهها قدردانی شود.»
معاون پژوهش با ابراز خرسندی از استقبال گسترده فرهنگیان، دانشآموزان و خانوادهها در این مراسم، اظهار داشت: «حضور پررنگ تمامی مقاطع تحصیلی، نشاندهنده توجه جدی به پژوهش و فناوری در شهرستان ملارد است و این مسیر، با اتکا به اسناد بالادستی، قوانین موجود و برنامهریزی عملی، با قدرت ادامه خواهد یافت.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود، دانشآموزان را به تداوم مسیر پژوهش دعوت کرد و گفت: «بسترهای روشنی برای فعالیتهای پژوهشی دانشآموزان طراحی و اجرا شده است؛ از جمله جشنوارههای علمی متنوع و فعالیت در پژوهشسرای بوعلیسینا، که امکان آموزش، تجربه عملی پژوهش و حضور در رویدادهای علمی داخلی و حتی بینالمللی را فراهم میکند.»
شاهی ادامه داد: «دانشآموزان میتوانند با شرکت در این برنامهها، توانمندیهای خود را توسعه داده و پژوهش را بهعنوان بخشی از مسیر آینده خود دنبال کنند.»
معاون پژوهش با اشاره به اهمیت نگاه عمیق به مفهوم پژوهش، تصریح کرد: «روز پژوهش فرصتی است برای بازاندیشی در مفاهیم پژوهش و فناوری، اما حتی ۳۶۵ روز هم برای پژوهش کافی نیست. پژوهش یک جریان دائمی است که باید در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی حضور داشته باشد.»
شاهی با طرح موضوع مدیریت فردی و اجتماعی، افزود: «موفقیت، چه در سطح فردی و چه در سطح ملی، از مدیریت صحیح آغاز میشود. اگر فرد بتواند خود را مدیریت کند، استعدادهای بالقوه او بالفعل میشود و همین نگاه در مقیاس کلان، مسیر پیشرفت کشور را هموار میکند. پژوهش، ابزار اصلاح مسیرها و جلوگیری از حرکت سریع در جهت نادرست است.»
وی در پایان، با تأکید بر نقش پژوهشگران آیندهساز، گفت: «انتظار میرود دانشآموزان پژوهنده با ایمان به توانمندیهای خود و باور به ظرفیتهای گسترده ایران، پژوهش را با انگیزه و مسئولیتپذیری دنبال کنند و به چراغهای روشنی در مسیر رشد علمی و تمدنی کشور تبدیل شوند.»
ارسال دیدگاه