رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:
مدارس استعدادهای درخشان باید به سمت اثرگذاری عمیقتر حرکت کنند
یزد(پانا)- الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در یزد با اشاره به نقش اثرگذار مدارس سمپاد در سطح ملی گفت: مدارس استعدادهای درخشان باید به سمت اثرگذاری عمیقتر و بهرهگیری از تکنولوژیهای نوین حرکت کنند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ جلسه مدیران مدارس سمپاد با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در یزد برگزار شد، این نشست با هدف بررسی رویکردهای نوین آموزشی، تقویت برنامههای تخصصی و آیندهنگری در مسیر پرورش دانشآموزان سمپاد شکل گرفت.
الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در یزد با اشاره به نقش اثرگذار مدارس سمپاد در سطح ملی اظهار کرد: مدارس استعدادهای درخشان باید به سمت اثرگذاری عمیقتر و بهرهگیری از تکنولوژیهای نوین حرکت کنند. خوشبختانه استان یزد در حفظ، ارتقا و تثبیت شایستگیهای مورد انتظار در این حوزه عملکرد موفقی داشته و الگوی قابلتوجهی در سطح کشور است.
وی با تأکید بر ضرورت بازگشت به ارزشهای بنیادین خانواده و تقویت ارتباطات اصیل اجتماعی افزود: باید زیباییهای درون خانوادهها را به دانشآموزان نشان داد و آنان را از فردگرایی افراطی دور نگه داشت. تقویت ارزش خانواده، زیربنای سلامت روحی، اخلاقی و اجتماعی نسل جوان است و مدارس سمپاد نیز باید در این مسیر پیشگام باشند.
معاون وزیر همچنین با اشاره به اهمیت میراث تمدنی ایران خاطرنشان کرد: تمدن و تاریخ کشور گنجینهای بیبدیل است و هرگونه کوتاهی در حفظ آن، خسارتی جبرانناپذیر خواهد بود. دانشآموزان سمپاد باید ضمن آشنایی عمیق با ریشههای تمدنی ایران، خود را ادامهدهنده راه بزرگان این سرزمین بدانند.
وی تقویت روحیه مسئولیتپذیری را از مهمترین مأموریتهای مدارس سمپاد برشمرد و گفت: باید در راستای تقویت حس مسئولیت ملی در دانشآموزان بکوشیم. جامعه به نسل جوانی نیاز دارد که علاوه بر توان علمی، مسئولیتپذیر، متعهد و دغدغهمند نسبت به آینده کشور باشد.
در ادامه علی دهقان بهاءآبادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، طی سخنانی با تأکید بر جایگاه کلیدی مدارس سمپاد در نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار داشت: نقش مدیران مدارس سمپاد یک مأموریت ملی است؛ مأموریتی فراتر از یک مسئولیت اداری. رسالت شما، نقشآفرینی در مسیر شکلگیری آیندهسازان این کشور است.
وی با اشاره به ضرورت تحول رویکردها در مدارس استعدادهای درخشان افزود: مدارس سمپاد باید بیش از هر زمان دیگر بر نگهداشت سرمایه انسانی متمرکز شوند و شرایطی فراهم آورند که دانشآموزان نخبه احساس تعلق، امید و انگیزه برای ادامه مسیر علمی و پژوهشی خود داشته باشند.
دهقان بهاءآبادی تأکید کرد: رویکرد پژوهشمحور و مهارتمحور باید بهصورت جدی در دستور کار مدارس سمپاد قرار گیرد. آموزشهای صرفاً نظری نمیتواند پاسخگوی نیازهای امروز و فردای جامعه باشد. در سمپاد باید مهارت به تولید منجر شود و از پیشتازی و ظرفیت بالای دانشآموزان در این مسیر بهرهگیری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین با اشاره به ضرورت همافزایی بدنه آموزشی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مأموریت بزرگ، همراهی و نقشآفرینی مدیران و معلمان سمپاد حیاتی است. آنچه آینده این کشور را میسازد، ترکیب هوشمندانه استعداد دانشآموزان و مجاهدت معلمان توانمند است.
وی در پایان تربیت «تمامساحتی» را یکی از اصول اساسی در مدارس سمپاد دانست و افزود: انتظار ما این است که دانشآموزان سمپاد نه تنها در عرصه علمی، بلکه در حوزههای اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و مهارتی نیز به بلوغ و آمادگی لازم برسند. سمپاد باید نماد تعالی همهجانبه باشد.
ارسال دیدگاه