مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران:
طرح رهیافت، مسیر ارتقای مسیر مدیریت مدارس است
قرچک(پانا)- مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارهکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران از اجرای طرح رهیافت در مسیر ارتقای مدیران مدارس خبر داد.
محمدرضا جعفری مسئول ارزیابی و عملکرد ادارهکل شهرستانهای تهران در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «طرحی که امروز شاهد اجرای آن بودیم، طرح مهم و کاربردی رهیافت است؛ طرحی که با هدف توانمندسازی و روزآمدسازی مهارتهای مدیران مدارس در سطح استان تهران طراحی شده و بهصورت مرحلهای در شهرستانها اجرا میشود؛ این طرح مجموعهای از آموزشهای جامع از مباحث آموزشی و پرورشی گرفته تا الزامات مدیریت مدرسه را در بر میگیرد.»
وی با بیان اینکه مدیران مدارس بخش مهمی از این آموزشها را در تجربه مدیریتی خود دارند، افزود: «اگرچه مدیران ما با بسیاری از این محورها آشنا هستند، اما ارائه دورههای تکمیلی و یادآورانه موجب تعمیق آموختهها میشود و کمک میکند مواردی که ممکن است در میان حجم بالای کارهای اجرایی به فراموشی سپرده شود دوباره مرور شود، این یادآوریها نقش مؤثری در پیشگیری از بروز مشکلات و برخی اتفاقات احتمالی در مدارس دارد.»
جعفری درباره رویکرد کلان طرح نیز تصریح کرد:«در طرح رهیافت، محورهایی چون عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری، اجرای سیاستهای کلان و شعارهای اساسی دولت در حوزه آموزشوپرورش بهطور ویژه در دستور کار قرار دارد، هدف این است که مدیران مدارس با دانش بهروز و نگاه تحلیلی نسبت به وضعیت مدرسه، بتوانند محیطی ایمن، فعال و کارآمد برای دانشآموزان فراهم کنند.»
وی افزود: «اجرای اینگونه طرحها علاوه بر ارتقای سطح علمی و مدیریتی مدیران، باعث انسجام بیشتر در مدیریت مدارس، کاهش خطاهای ساختاری و افزایش سرعت و دقت در تصمیمگیریها میشود. در نهایت، رشد کیفیت مدارس و رضایتمندی دانشآموزان و خانوادهها از نتایج ملموس این فرایند خواهد بود.»
جعفری در پایان بر اهمیت برگزاری نشستهای دورهای مدیران تأکید کرد و گفت: «نشستهای فصلی مدیران فرصت ارزشمندی است تا تجربیات تبادل، چالشها بررسی و راهکارهای مشترک برای بهبود عملکرد مدارس ارائه شود. طرح رهیافت نیز در همین مسیر، بهعنوان پشتوانهای آموزشی و مهارتی برای مدیران عمل میکند.»
ارسال دیدگاه