مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران خبر داد:
نماد موضوع بر خط این روزهای وزارت آموزش و پرورش
قرچک (پانا)- مشاور مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تأکید بر اهمیت اجرای برنامه ملی نماد گفت: این برنامه بهعنوان نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزی، امروز یکی از اولویتهای جدی وزارت آموزش و پرورش است و اجرای دقیق آن ضرورت انکارناپذیری دارد.
مهدی درخشانی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، اشاره به افزایش احتمال آسیبهای روانی و اجتماعی دانشآموزان اظهار کرد: «بیشترین زمان روزانه دانشآموزان در مدرسه سپری میشود و بهترین افرادی که میتوانند واقعیت رفتاری و شرایط روحی دانشآموز را رصد و پیگیری کنند، مدیران و معلمان هستند به همین سبب مراقبت و حمایت از دانشآموز باید از "محیط مدرسه" آغاز شود.»
وی با بیان اینکه برنامه ملی نماد در بالاترین سطوح وزارتخانه اهمیت ویژهای دارد افزود: «وزیر آموزش و پرورش تاکنون بیش از بیست جلسه تخصصی با حضور شورای معاونین برگزار کرده و این برنامه را در فهرست اولویتهای اصلی خود قرار داده است؛ در اداره کل شهرستانهای استان تهران نیز جلسات منظم استانی با حضور مدیرکل و شورای معاونین تشکیل میشود و مناطق مختلف بهصورت برخط در این نشستها مشارکت دارند.»
مشاور مدیرکل یادآور شد: «سال گذشته تنها منطقه پاکدشت بهعنوان پایلوت کشوری انتخاب شد، اما امسال با احتمال بسیار زیاد شهرستانهای ملارد و شهریار نیز بهعنوان مناطق پایلوت معرفی خواهند شد تا رصد و ارزیابی برنامهها با دقت بیشتری انجام شود.»
درخشانی با تأکید بر اینکه مسئولیت اجرای نماد فقط بر عهده آموزش و پرورش نیست، تصریح کرد : «سیزده نهاد حاکمیتی پای سند ائتلاف نماد را امضا کرده و هر یک دارای تکالیف قانونی مشخص هستند. همراهی و همکاری این دستگاهها در مناطق، نقش مهمی در موفقیت برنامه دارد و هرچه اولویتگذاری و پیگیری رؤسای مناطق جدیتر باشد، میزان مشارکت سایر نهادها نیز افزایش خواهد یافت.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «هدف اصلی ما حفظ جان دانشآموزان، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیبهای اجتماعی، و مداخله و مراقبت موثر در صورت بروز مشکل است و تحقق این هدف مهم تنها با همافزایی همه نهادهای مسئول امکانپذیر خواهد بود.»
ارسال دیدگاه