معلم کرجی در گفتوگو با پانا:
برنامههای منظم قرآنی، نقش قابلتوجهی در کاهش رفتارهای پرخطر دانشآموزان دارد
کرج(پانا) -یکی از معلمان استان البرز گفت: برنامههای منظم قرآنی،نقش قابلتوجهی در کاهش رفتارهای پرخطر دانشآموزان دارد.
علی صالح در گفتوگو با پانا عنوان کرد:« بررسی میدانی از چند مدرسه و مرکز فرهنگی کرج نشان میدهد اجرای برنامههای منظم قرآنی، علاوهبر آرامش روحی و روانی نقش قابلتوجهی در کاهش رفتارهای پرخطر و ارتقای آرامش رفتاری در میان دانشآموزان دارد. »
وی افزود :« برگزاری کلاسهای مفاهیم اخلاقی قرآن باعث افزایش همکاری، مهربانی و کاهش درگیریهای در بین دانشآموزان میشود.»
صالح ادامه داد:«دانشآموزانی که در طرحهای قرآنی شرکت میکنند، مسئولیتپذیرتر شدهاند و مهارت کنترل خشم در آنها کاملاً قابل مشاهده است.»
این معلم اضافه کرد:« جلسات هفتگی تلاوت، تدبر و کارگاههای خانوادهمحور قرآنی، موجب کاهش تنشهای خانوادگی و بهبود ارتباط نوجوانان با والدین گردیده
وی بیان کرد :« این گزارش نشان میدهد افزایش مشارکت نوجوانان کرجی در فعالیتهای گروهی قرآنی، حس تعلق اجتماعی آنان را تقویت کرده و فاصله آنها را از محیطهای آسیبزا بیشتر کرده است.»
صالح در پایان گفت :« خواستار توسعه برنامههای قرآنی در مدارس و محلات برای تقویت رویکرد پیشگیری اجتماعی هستم.»
ارسال دیدگاه