رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش:

عملکرد مثبت آموزش و پرورش خوزستان در کارنامه دانش‌آموزان بازتاب یافته است

اهواز(پانا)- رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به نتایج سال گذشته، عملکرد مثبت مدارس استان در ارتقای کیفیت آموزش را تأیید کرد.

کد مطلب: ۱۶۳۵۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
 عملکرد مثبت آموزش و پرورش خوزستان در کارنامه دانش‌آموزان بازتاب یافته است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، محسن زارعی روز یکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴ در گردهمایی استانی کارشناس مسئولان سنجش نواحی و مناطق استان در تالار اجتماعات غدیر اداره‌کل گفت: خوزستان به عنوان استانی با شرایط ویژه، الگوی مقاومت در کشور است و مداخلات آموزشی باید دقیق و مبتنی بر داده‌ها باشد تا ارتقای کیفیت نظام آموزش تحقق یابد.

وی با تأکید بر اهمیت عدالت آموزشی و توسعه فضاهای آموزشی افزود: ابتدا باید وضع موجود را درست شناسایی کنیم و سپس برنامه‌ریزی و ارتقای کیفیت را انجام دهیم. بدون شناخت دقیق، امکان برنامه‌ریزی صحیح وجود ندارد.

زارعی همچنین درباره نتایج آزمون‌های دانش‌آموزان بیان کرد: میانگین نمرات پایه یازدهم در رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی رشد داشته و در پایه دوازدهم، کاهش نمرات نسبت به میانگین کشوری کمتر بوده است. این نتایج نشان می‌دهد رویکرد سال گذشته مؤثر بوده و باید ادامه یابد.

رئیس مرکز ارزشیابی تأکید کرد که طراحی سوالات آزمون‌های نهایی مبتنی بر اهداف یادگیری است و تمامی سوالات شناسنامه‌دار و هدفمند طراحی شده‌اند تا میزان تسلط دانش‌آموزان مشخص شود. او افزود: توجه به برش‌های استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای کمک می‌کند ضعف هر دانش‌آموز مشخص شود و مداخلات آموزشی مؤثرتر باشد.

زارعی در پایان یادآور شد: برخی عوامل خارج از آموزش و پرورش مانند مهاجرت‌پذیری، مشاغل کاذب و آموزش غیرحضوری مقاطع ابتدایی و متوسطه اول نیز در نتایج تأثیرگذار است و باید به صورت کلان بررسی شوند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار