مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی :
سند تحول را از شعار به برنامه عملیاتی مدارس تبدیل کردهایم
مشهد (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تشریح رویکرد آموزش و پرورش استان در اجرای الگوی تراز سند تحول گفت: تبدیل سند تحول به برنامه عملیاتی در مدارس، مبنای حرکت مدیران استان قرار گرفته و اجرای این الگو، مسیر ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی را هموار کرده است.
مصطفی اسدی در گفتوگو با خبرنگار پانا، درباره رویکرد استان در اجرای برنامه «تعهد و تراز» اظهار کرد: «مدیران مدارس پس از طی دورههای آموزش، موظفاند الگوهای سند تحول بنیادین را به برنامه عملیاتی تبدیل و در مدرسه اجرایی کنند.همایشها و نشستهای تخصصی نیز برای پیدا کردن راهحلهای تحقق اهداف سند تحول برگزار میشود.»
وی درباره تغییرات علمی و مدیریتی مدارس استان در چارچوب سند تحول افزود: «یکی از مهمترین اقدامات ما این است که سند تحول را از یک برنامه کلی، به برنامهای عملیاتی و قابل اجرا تبدیل کردهایم. مدیران ابتدا چشمانداز مدرسه را تعریف میکنند، سپس مأموریتها را شناسایی کرده و برنامهها را براساس آن پیش میبرند. این همان سطحی است که ما از آن با عنوان “تراز” یاد میکنیم.»
اسدی در ادامه به برنامههای آموزش و پرورش خراسان رضوی برای ارتقای عدالت و کیفیت آموزشی در مناطق کمبرخوردار اشاره کرد و گفت: «مناطق کمبرخوردار را در ۲ بخش دنبال میکنیم؛ یکی توسعه فضاهای فیزیکی و دیگری کیفیتبخشی آموزشی.در حوزه زیرساخت، امسال و سال گذشته حدود ۷۰۰ پروژه مدرسهسازی آغاز شد که ۳۰۱ مدرسه به بهرهبرداری رسیده و تا پایان سال نیز بیش از ۲۰۰ مدرسه دیگر تحویل خواهد شد. بخش باقیمانده نیز در نیمه نخست سال آینده تکمیل میشود.»
وی در پایان افزود: «در کنار توسعه فضاهای آموزشی، کیفیتبخشی به یاددهی و یادگیری نیز در دستور کار است.باید محیط یادگیری را دقیق طراحی کنیم و برای ارتقای فرآیند یاددهی برنامه مشخص داشته باشیم تا به اهداف سند تحول نزدیک شویم.»
ارسال دیدگاه