دبیر زبان انگلیسی دبیرستان دخترانه بعثت۲:
اپلیکیشنها و سایتهای یادگیری زبان، جعبهابزاری برای موفقیت دانشآموزان است
شهریار(پانا)- دبیر زبان انگلیسی دبیرستان دخترانه بعثت۲ به تأثیر مثبت اپلیکیشنها و وبسایتهای یادگیری زبان اشاره کرد، و بر نقش اساسی این ابزارها در یادگیری زبان انگلیسی تأکید دارد و گفت: این فناوریها نه تنها دسترسی آسان به منابع آموزشی را فراهم میکنند، بلکه به دانشآموزان کمک میکنند تا با سرعت و روشهای متنوعی به یادگیری زبان بپردازند.
حسنا جلالی، دبیر زبان انگلیسی دبیرستان دخترانه بعثت ۲، در سخنانی پیرامون، جایگاه فناوریهای نوین در فرآیند آموزش زبان، بر نقش روزافزون ابزارهای دیجیتال در ارتقای کیفیت یادگیری تأکید کرد.
جلالی با توجه به گسترش استفاده از تلفنهای همراه و اینترنت گفت: «امروزه زبانآموزان میتوانند در هر زمان و مکان به منابع آموزشی دسترسی داشته باشند و تمرینات خود را انجام دهند. این دسترسی دائمی، فرصت یادگیری مستمر را فراهم کرده و محدودیتهای زمانی و مکانی را از میان برداشته است.»
وی درباره تأثیر شخصیسازی مسیر یادگیری، اظهار کرد: «ابزارهای دیجیتال با ارزیابی سطح زبانآموز، محتوای متناسب با نیازهای فردی را ارائه میدهند. این ویژگی موجب افزایش بهرهوری و تمرکز بیشتر در فرآیند یادگیری شده است و زبانآموزان را در مسیر پیشرفت یاری میکند.»
جلالی خصوص نقش تمرینهای تعاملی، تصریح کرد: «استفاده از بازیها، آزمونهای کوتاه و فعالیتهای جذاب، یادگیری را از حالت خشک و تکراری خارج کرده است. این شیوهها موجب افزایش انگیزه و مشارکت فعال زبانآموزان در فرآیند یادگیری شدهاند.»
وی افزود: «ابزارهای آموزشی نوین، امکان تمرین همزمان مهارتهای شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن را فراهم کردهاند. این یکپارچگی در آموزش، موجب تعادل در رشد تواناییهای زبانی فراگیران میشود.»
در پایان، جلالی ابراز امیدواری کرد: «با توسعه روزافزون فناوریهای آموزشی، شاهد ارتقای سطح یادگیری زبان انگلیسی در میان نسلهای آینده خواهیم بود.»
ارسال دیدگاه