معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛

اجرای طرح «نقشینه»؛ نخستین گام برای فعال‌سازی تشکل‌های دانش‌آموزی

فارس(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح «نقشینه» به‌عنوان نخستین گام در مسیر فعال‌سازی تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس، زمینه بهره‌گیری از ایده‌های اعضای این تشکل‌ها در برنامه‌ریزی‌های تربیتی و آموزشی را فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۶۳۳۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد

صادق حسین‌زاده ملکی امروز چهارشنبه، ۲۱ آبان در سفر به شیراز و در دیدار با نمایندگان منتخب تشکل‌های دانش‌آموزی استان فارس گفت: مصمم هستیم از ایده‌های دانش‌آموزان عضو تشکیلات در برنامه‌ریزی‌ها بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به مطالبات دانش‌آموزان افزود: تلاش داریم معاونت پرورشی و فرهنگی به مرکز تولید محتوا و فناوری‌های مورد نیاز دانش‌آموزان و والدین تبدیل شود تا دانش‌آموزان با توجه به شرایط بومی خود از این محتواها و فناوری‌ها استفاده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از فرصت‌های تربیتی بالقوه و بالفعل مدارس، تشکل‌های دانش‌آموزی است و ما گام‌به‌گام برنامه‌هایی را در دست اجرا داریم. طرح نقشینه اولین گام ما برای فعال‌سازی تشکل‌های دانش‌آموزی است.

وی همچنین به تلاش برای فراهم شدن شرایط عضویت دانش‌آموزان در تشکل‌ها اشاره کرد و افزود: بسیاری از دانش‌آموزان فرصت تمرین مهارت‌های زندگی را ندارند؛ لذا در طرح نقشینه تلاش داریم نقش دانش‌آموزان در مدرسه توسعه یابد. معتقدیم اگر نقش و مسئولیت دانش‌آموزی به رسمیت شناخته شود، بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

حسین‌زاده ملکی تصریح کرد: مدرسه‌ای که بتواند همه تشکل‌های دانش‌آموزی خود را فعال کرده و درصد بیشتری از دانش‌آموزان را جذب کند، مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. هدف ما در فعال‌سازی تشکل‌های دانش‌آموزی، درونی کردن مهارت‌های اجتماعی و تمرین مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان است.

وی افزود: فرصت فعالیت مهم‌ترین مزیت عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی است؛ تمام فعالیت‌های دانش‌آموزان در سامانه نقشینه ثبت می‌شود. همچنین نمایه رشد تربیتی دانش‌آموزان به این سامانه متصل خواهد شد.

در این جلسه،محسن کلاری ؛ مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در تشکل‌های مدارس عضویت دارند، از موفق‌ترین افراد در دوران تحصیل هستند. تلاش داریم هر دانش‌آموز حداقل در یک تشکل مدرسه عضو باشد و فعالیت کند. مدرسه تنها جای علم‌آموزی نیست و انواع تربیت، از جمله تربیت حماسی، نیز در کنار آموزش علمی شکل می‌گیرد.

وی همچنین گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم تحولی بزرگ در فضای دانش‌آموزی استان فارس ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار