مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد:

ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی با انعقاد تفاهم‌نامه با ۳۷ سازمان و دستگاه دولتی

تهران (پانا) - مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از انعقاد تفاهم‌نامه با ۳۷ سازمان و دستگاه دولتی از جمله نوسازی مدارس برای ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی خبر داد و افزود:۳۰۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی مواصلاتی در کشور وجود دارد و ۱۲۰ کیلومتر نیز راه‌های درون شهری وجود دارد که تا کنون ۵ دور بررسی در این زمینه انجام شده و اکنون دور ششم آن در حال انجام است که می‌تواند ۸۰ درصد هزینه‌های اجرایی بعدی را کاهش دهد و عمر نوسازی راه‌ها را کاهش دهد.اکنون عمر راه‌ها حدود ۷ سال است که تا ۱۰ سال قابل ارتقا است.

کد مطلب: ۱۶۳۲۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی با انعقاد تفاهم‌نامه با ۳۷ سازمان و دستگاه دولتی

مجید کیانپور در نشستی خبری اظهار کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قدمتی ۷۰ ساله دارد و طی این سالها کنترل کیفی پروژه‌های حساس و زیربنایی کشور در دستگاه‌های مختلف شامل سد، راه و ابنیه را برعهده داشته است.

وی افزود: روز ۱۸ آبان روز ملی کیفیت است و مهندسان و کارکنان آزمایشگاه فنی و خاک در سطح مناطق ۸ گانه خدمات فنی و کنترل کیفی ارائه می‌دهند.

کیانپور تصریح کرد: ۶۸۰ نوع آزمایش در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود که در گذشته ۳۸۰ نوع بوده و اکنون مطابق با دانش و ضوابط سازمان‌های استاندارد بین‌المللی افزایش یافته است.

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خاطرنشان کرد: در بحث نشریات و مقررات جدید همکاری و هماهنگی‌های مناسبی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.

روزآمدکردن دانش مهندسی به ارتقا کیفی پروژه‌ها منجر می‌شود و در این راستا دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار شده تا با همکاری شوراهای فنی در سراسر کشور بتوان این هدف را محقق کرد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که بتوان در بحث کنترل کیفیت مناسبتر انجام شود و ارزش افزوده مناسبی برای پروزه‌ها ایجاد کرد.۳۷ تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف از جمله نوسازی مدارس و شهرک‌های صنعتی انجام شده است.

کیانپور تصریح کرد: ۳۰۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی مواصلاتی در کشور وجود دارد و ۱۲۰ کیلومتر نیز راه‌های درون شهری وجود دارد که تا کنون ۵ دور بررسی در این زمینه انجام شده و اکنون دور ششم آن در حال انجام است که می‌تواند ۸۰ درصد هزینه‌های اجرایی بعدی را کاهش دهد و عمر نوسازی راه‌ها را کاهش دهد.اکنون عمر راه‌ها حدود ۷ سال است.

ادامه دارد...

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار