دانش‌آموز نویسنده البرزی:

تجربه‌های واقعی باعث عمق بخشیدن به متن می‌شوند

حس حقیقت‌یابی و جست‌وجوگری خاموش درون انسان با خواندن کتاب فعال می‌شود

کرج (پانا) - دانش‌آموز نویسنده مدرسه سلاله ناحیه یک کرج اعلام کرد: تجربه‌های واقعی، نه‌تنها باعث عمق بخشیدن به متن می‌شوند، بلکه به نویسنده این امکان را می‌دهند که احساسات و تفکرات خود را به شیوه‌ای صادقانه و واقعی بیان کند.

کد مطلب: ۱۶۳۱۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تجربه‌های واقعی باعث عمق بخشیدن به متن می‌شوند

شادناز علی‌نیا در گفت‌وگو با پانا بیان کرد:«در راستای نویسندگی، علاقه درونی، استعداد و حمایت خانواده باعث شده تا از سنین پایین، همراه با مدرسه این شغل را آغاز کردم و موفق به چاپ کتاب‌های بسیاری شدم.»

علی‌نیا ادامه داد:«در دل هر هنر و رشته‌ای، چالش‌های متعددی وجود دارد.بنده نیز به عنوان نویسنده، با چالش‌های زیادی از سوی سازمان‌ها مواجه شده‌ام؛ به‌ویژه به دلیل چارچوب‌هایی که باید رعایت گردد.اگر در نگارش کتاب این چارچوب‌ها نادیده گرفته شوند، ممکن است کتاب مورد تأیید قرار نگیرد یا حتی چاپ نشود.در برخی موارد، این موضوع می‌تواند منجر به از دست دادن مدرک نویسندگی نیز گردد.»

وی افزود:«بنده از سنین پایین شروع به نویسندگی کرده‌ام و توانستم اولین کتاب خود را در ۹ سالگی به چاپ برسانم.نویسندگی به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و احساسات می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی دیگران بگذارد.»

علی‌نیا اضافه کرد:«نویسندگانی که از تجربیات شخصی خود در نوشته‌هایشان استفاده می‌کنند،معمولاً توانایی بیشتری در ایجاد ارتباط عمیق با خوانندگان دارند.جملات و ایده‌هایی که از دل برمی‌آیند،به‌ راحتی می‌توانند به دل خواننده نیز بنشینند و احساسات و افکار او را تحت تأثیر قرار دهند.»

وی بیان کرد:«تجربه‌های واقعی، نه تنها باعث عمق بخشیدن به متن می‌شوند، بلکه به نویسنده این امکان را می‌دهند که احساسات و تفکرات خود را به شیوه‌ای صادقانه و واقعی بیان کند.این نوع صداقت در نوشتار می‌تواند حس همدلی و ارتباط را میان نویسنده و خواننده تقویت کند.و بنده هم معمولأ در نوشتن از این نوع نوشته‌ها استفاده می‌کنم.»

این دانش‌آموز نویسنده اظهار کرد:«اگر انسان رؤیا و یا هدفی در دل داشته باشد، همواره می‌کوشد تا آن را در بخشی از زندگی خود جای دهد، زیرا در قاموس او واژه‌هایی چون «نمی‌توانم» و «نمی‌شود» معنایی ندارند.برای بنده، مدرسه و نویسندگی همچون ۲ کفهٔ ترازویی هستند که هر دو برایم ارزشمندند.تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا این ترازوی زندگی را در تعادل نگه دارم تا هیچ‌یک از این دو جنبه لطمه‌ای نبیند.»

وی اعلام کرد:«در ۲ سال اخیر، بیشتر در ژانرهای عرفانی، فلسفی و عاشقانه قلم زده‌ام. در مسیر نوشتن، هدفم آن است که سخن‌هایی را که شاید در بسیاری از کتاب‌ها ناگفته و خاموش مانده‌اند، بازگو کنم تا خوانندگان بتوانند آن‌ها را به‌ درستی درک کنند.درست است که حقیقت گاه تلخ است، اما باور دارم شاید بتوانم با نوشتن، افراد را با حقیقت روبه‌رو سازم.»

علی‌نیا بیان کرد:«از تازه‌ترین آثارم می‌توان به کتاب‌های «رز سفید» و «ساعت جفت» اشاره کرد.همچنین آثاری چون «شهر گرین»، «پیلا در جست‌وجوی خودش»، «سفالکسار» و «شهر پری‌ها» از دیگر نوشته‌های من هستند.»

وی در پایان گفت:«اگر دانش‌آموزان حقیقتاً به نویسندگی علاقه‌مندند و آن را هدف خود می‌دانند، باید این مسیر را جدی بگیرند و بی‌درنگ آغاز کنند.در این راه، لازم است صدها مانع و دشواری را نادیده بگیرند و با پشتکار و ایمان، مسیر خود را تا رسیدن به مقصد ادامه دهند.»

خبرنگار : دانش آموز: ثنافرهنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار