معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد:

اجتماعات یادگیری محور تحول حرفه‌ای آموزگاران ابتدایی خراسان شمالی

خراسان شمالی (پانا) – معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تقویت اجتماعات یادگیری و ارتقای توانمندی حرفه‌ای آموزگاران، از اولویت‌های اصلی این معاونت در مسیر تحول آموزش ابتدایی استان است.

کد مطلب: ۱۶۲۸۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اجتماعات یادگیری محور تحول حرفه‌ای آموزگاران ابتدایی خراسان شمالی

نشست تخصصی سرگروه‌های آموزشی پایه چهارم ابتدایی با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی برگزار شد. در این نشست، راهبردهای توسعه اجتماعات یادگیری و برنامه‌های توانمندسازی حرفه‌ای آموزگاران بررسی شد.

بنیامین یزدانی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، در این نشست با تأکید بر نقش راهبردی سرگروه‌های آموزشی در ارتقای کیفیت آموزش اظهار داشت: توانمندسازی حرفه‌ای معلمان باید از سرگروه‌های آموزشی آغاز شود. این همکاران، الگوهای عملی و هدایت‌گرانی هستند که می‌توانند تحولات آموزشی را به کلاس درس منتقل کنند.

یزدانی با بیان اینکه اجتماعات یادگیری بستر اصلی رشد حرفه‌ای معلمان است، افزود: این اجتماعات زمینه‌ساز تبادل تجربیات مؤثر، تولید محتوای آموزشی کاربردی و شناسایی نیروهای خلاق برای بهره‌گیری هدفمند در برنامه‌های توسعه‌ای هستند.

وی ضمن اشاره به عملکرد مطلوب استان در اجرای طرح توانا و رضایت همکاران از این برنامه، آن را تجربه‌ای موفق دانست که قابلیت استمرار و اجرای فراگیر دارد و تأکید کرد: توانمندسازی حرفه‌ای باید از سرگروه‌ها آغاز شود تا تحولات آموزشی به‌صورت مؤثر به کلاس درس منتقل گردد.

در ادامه این نشست، اولویت‌بندی آموزش مهارت‌ها مورد بررسی قرار گرفت؛ به‌گونه‌ای که آموزش مهارت‌های زندگی و سواد خواندن در دوره اول ابتدایی و مهارت‌های فناوری در دوره دوم ابتدایی در دستور کار قرار دارد.

یزدانی همچنین با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز، بر مطالعه مقالات تخصصی و ارائه راهکارهای عملی در این زمینه تأکید کرد. بررسی اثربخشی کتابخانه‌های کلاسی و راهکارهای تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی در دانش‌آموزان نیز از دیگر محورهای مطرح‌شده در نشست بود.

معاون آموزش ابتدایی استان در پایان با تأکید بر ضرورت نیازسنجی آموزشی در کلاس درس خاطرنشان کرد: تحول آموزشی زمانی معنا پیدا می‌کند که به کلاس درس منتقل شود و معلم، به‌عنوان عامل تحول، نقش فعال و خلاق خود را ایفا کند. پویش‌های آموزشی و فرهنگی با عناوین متنوع و انگیزشی می‌توانند این نقش را تقویت کنند.

منبع : معاونت آموزش ابتدایی خراسان شمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار