مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛
مدیران مدارس شاهد رهبران عرصه تربیتاند، نه صرفاً مدیر اجرایی
تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد که مدیران مدارس شاهد باید با خلاقیت، اندیشه و نگاهی الهامبخش، فضای تعلیم و تربیت را زنده نگه دارند. مدارس شاهد باید الگوی تحقق تربیت تمامساحتی، ایمان، اخلاق و مهارت در نظام آموزشی کشور باشند.
گردهمایی مدیران مدارس شاهد استان زنجان با حضور زهرا پناهیروا، ذبیحاله تاراسی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، و جمعی از مدیران مدارس شاهد استان برگزار شد.
پناهیروا در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان فرهنگی و دانشآموز، با قدردانی از اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان در حمایت از مدارس شاهد، گفت: مدیران مدارس شاهد تنها مدیر اجرایی نیستند، بلکه رهبران تربیتی هستند که باید با خلاقیت، اندیشه و نگاهی الهامبخش، فضای تعلیم و تربیت را زنده نگه دارند. مدارس شاهد باید در مسیر تحقق سند تحول بنیادین، الگویی از تربیت تمامساحتی، ایمان، اخلاق و مهارت باشند.
وی با اشاره به جایگاه استان زنجان در ایثارگری و مقاومت افزود: زنجان استانی شهیدپرور و ریشهدار در فرهنگ ایثار است؛ فرزندان شهدا امروز در مدارس شاهد تحصیل میکنند و این مسئولیت ما را سنگینتر میسازد. مدرسه شاهد باید مأمن تربیت نسلی مؤمن، تلاشگر و افتخارآفرین باشد؛ نسلی که ادامهدهنده راه پدران شهید خود است.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، خلاقیت و ابتکار عمل مدیران مدارس شاهد را از سیاستهای اصلی این اداره کل دانست و گفت: ما در وزارت آموزش و پرورش بر این باوریم که تصمیمهای موفق آموزشی، از مدرسه آغاز میشود. مدیران مدارس شاهد باید متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و بومی خود برنامهها را اجرا کنند. خلاقیت در مدیریت مدارس، نه تنها مورد حمایت ماست، بلکه ملاک انتخاب مدیران برتر مدارس شاهد نیز خواهد بود.
وی با تأکید بر نقش اثرگذار معلمان و مدیران مدارس شاهد گفت: مدارس شاهد سرمایههای فرهنگی نظام تعلیم و تربیت هستند و ما باید قداست این مدارس را حفظ کنیم. مطمئن باشید شهدا ناظر بر عملکرد ما در این مدارساند؛ هر تلاشی در این مسیر باقیاتالصالحات است. امیدوارم با همدلی، خلاقیت و نگاه مؤمنانه، مدارس شاهد همچنان الگوی موفق تربیت نسل آینده باقی بمانند.
ارسال دیدگاه