معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

بیش از ۸۵ درصد هزینه قطعات خودروسازان در داخل کشور نیاز به ارز دارد

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بیش از ۸۵ درصد هزینه قطعات خودروسازان در داخل کشور نیاز به ارز دارد؛ بسیاری از قطعات اتوبوس های داخلی نیز وارداتی است و باید برای خرید آن ارز تخصیص داد.

کد مطلب: ۱۶۲۶۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۸۵ درصد هزینه قطعات خودروسازان در داخل کشور نیاز به ارز دارد

محسن هرمزی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر با اشاره به وضعیت حمل و نقل شهر تهران اظهار کرد: در بخش واگن‌ها اگر همکاری رئیس جمهور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وجود نداشت، اتفاقی رقم نمی خورد. اگر شهردار تهران پیش قدم نمی شد و ۹ درصد پیش پرداخت را انجام نمی داد و بنده و مدیرعامل شرکت واگن سازی ورود نمی کردیم، این اتفاق رقم نمی‌خورد. امروز حساب‌های شخصی ما هم بسته شده و جزء بدهکاران به بانک مرکزی هستیم.

وی با اعلام اینکه زمان طراحی و تولید قطارها ۲۴ ماه اعلام شده بود، گفت: وقتی پیش پرداخت را در سال ۱۴۰۲ انجام دادیم، تولید آن آغاز شد. بنده سوگند یاد کردم که پشت تریبون شورا خلاف واقع نگویم. ساخت قطار از سال گذشته آغاز شده بود و روزهای آینده به خط تست می رود. ما پیگیری‌هایی را برای پیش پرداخت داشتیم و کار به دیوان محاسبات کشید. با پیگیری شهردار تهران و شخص رئیس جمهور، پیش پرداخت صورت گرفت. این اتفاق به معنای واقعی ویژه است و امیدواریم مورد رضایت مردم باشد.

هرمزی با بیان اینکه ما با تمام تولیدکنندگان داخلی که توان تولید داشتند، قرارداد اتوبوس‌های برقی و دیزلی منعقد کردیم، اظهار کرد: یکی از تولید کنندگان ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ما تحویل داد که ۱۰۰ دستگاه در سفر اربعین خراب شد. ما توانستیم ضمانت نامه‌های خودروسازی را که با ما قرارداد داشت و به تکالیف خود عمل نکرد، با کمک دادستانی حل و فصل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد هزینه قطعات خودروسازان در داخل کشور نیاز به ارز دارد، گفت: بسیاری از قطعات اتوبوس‌های داخلی نیز وارداتی است و باید برای خرید آن ارز تخصیص داد.

وی با تأکید بر اینکه اتوبوس‌های ۱۸ و ۲۵ متری در کشور تولید نمی‌شود، گفت: ما سراغ جایی رفتیم که امکان تولید آن را دارد. علاوه بر این خودروی سواری برقی تولیدی در کشور برای خرید تاکسی‌ها وجود ندارد. ما در کارخانه‌های دیگر نیز توافقاتی برای بومی‌سازی تولید این اتوبوس‌ها در داخل کشور داشتیم. خریدها با هماهنگی کمیته فنی اتوبوسرانی انجام شده است. به هر شکل اگر همکاری و همراهی شورا وجود نداشت نمی‌توانستیم این مهم را به نتیجه برسانیم.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار