معاون برنامهریزی، توسعه منابع وزارت آموزشوپرورش:
سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بانک منابع انسانی کشور است
تهران (پانا) - معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در آینده کشور، گفت: برای رسیدن به منابع انسانی بزرگ، باید این سازمان را در بالاترین درجه اهمیت قرار داد.
علی فرهادی در پانزدهمین جلسه شورای برنامهریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک با اشاره به جایگاه ویژه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشور، گفت: در شرایط فعلی، دولت اهتمام جدی به امر آموزش و پرورش دارد و این یک فرصت ویژه برای تعالی این حوزه است.
وی افزود: در دورههای قبل یکی از مهمترین دغدغههای مسئولان وزارت آموزش و پرورش، تبیین اهمیت و جایگاه این وزارت در خود دولت بود و متأسفانه بعضاً کوچکانگاریهای زیادی نسبت به آموزش و پرورش صورت میگرفت و حتی وزیر آموزش و پرورش در حلقۀ اول دولت قرار نداشت، ولی امروز شاهد این هستیم که شخص دکتر پزشکیان نسبت به آموزش و پرورش دغدغهمند است و در تمام زنجیره از ساخت مدرسه تا هوشمندسازی کلاسها و بهبود فرآیندهای آموزشی و محتوای درسی، شخصاً ورود جدی پیدا میکند. این فرصتی مغتنم و بزرگ برای وزارت آموزش و پرورش است.
فرهادی ادامه داد: در خود آموزش و پرورش، مهمترین مقطع پیشدبستانی و ابتدایی است که اگر در این دو بخش عملکرد مطلوب باشد، منجر به تربیت انسانهایی در تراز فکری و ارزشی هویت ایرانی_اسلامی خواهد شد که هم مهارتهای شهروندی را آموختهاند و هم میتوانند در عرصههای دیگر مانند اشتغال و اقتصاد نقشآفرینی منحصربهفردی داشته باشند.
وی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را بانک منابع انسانی کشور توصیف و تصریح کرد: هم تحقیقات علمی و هم فراتر از آنها، تعلیمات دینی بر این مسئله مهم تاکید دارند که گرانبهاترین داشتۀ هر سرزمینی، نیروی انسانی است.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نیروی انسانی مهمترین عامل اقتدار کشورهاست و تمام مؤلفهها قدرت از انرژی و آب گرفته تا ژئوپلیتیک و کشاورزی، بعد از منابع انسانی قرار دارند. این سرمایه به حدی اهمیت دارد که متخصصان و اهالی فن باور دارند با هیچ یک از داشتههای سرزمینی قابل قیاس نیست.
فرهادی اضافه کرد: برای رسیدن به این سرمایه بزرگ باید از جایی مانند سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شروع کرد؛ سازمانی که هر اقدامی در آن تبعات و نتایج گستردهای در آینده کشور خواهد داشت.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زیرساخت تعلیم و تربیت، معلم و مربی است و اگر در این بخش عملکرد مطلوب باشد، تمام ضعفهای موجود در حوزه محتوا، فضا و تجهیزات، کمترین اثر را خواهند داشت؛ اما اگر در این حوزه عملکرد ضعیف باشد، نتیجه مطلوب نخواهد بود حتی اگر تمام مؤلفهها در بالاترین شاخصها محقق شوند.
این نشست با حضور حمیدرضا شیخالاسلام معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، معاونان سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و نمایندگان سازمانها و معاونتهای زیرمجموعه آموزش و پرورش برگزار شد.
ارسال دیدگاه