مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

اجرای طرح «نورا» با هدف بازآفرینی برنامه‌های قرآنی برای دختران دانش‌آموز

برنامه‌های قرآنی باید متناسب با روحیه و علایق دختران دانش‌آموز بازآفرینی شود

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده، با تأکید بر ضرورت بازآفرینی برنامه‌های فرهنگی و دینی متناسب با نیاز نسل جدید اعلام کرد که طرح «نورا» با محوریت آموزش قرآن کریم و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، فرصتی برای مشارکت فعال دختران در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی فراهم کرده است.

کد مطلب: ۱۶۲۴۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «نورا» با هدف بازآفرینی برنامه‌های قرآنی برای دختران دانش‌آموز

میترا تیموری در گفت‌وگو با پانا درباره برنامه‌های حوزه امور زنان و خانواده در حوزه قرآن گفت: خوشبختانه در ذات و جوهره هر ایرانی، به‌ویژه دختران شایسته ایرانی، ارزش‌های دینی و مذهبی نهادینه شده است. البته ممکن است در هر دوره‌ای، بنا بر اقتضائات اجتماعی و فرهنگی، فراز و فرودهایی وجود داشته باشد، اما این‌گونه نیست که دختران از این ارزش‌ها فاصله گرفته باشند یا به آن‌ها گرایش نداشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت بازآفرینی برنامه‌های فرهنگی و دینی متناسب با نیاز نسل جدید افزود: وظیفه مسئولان است که شرایط و زمینه‌ای فراهم کنیم تا فعالیت‌های دینی و فرهنگی متناسب با روحیه، نیازها و علایق دختران دانش‌آموز باشد. باید به سمتی برویم که این برنامه‌ها برای آن‌ها جذاب‌تر و الهام‌بخش‌تر شود تا رغبت و علاقه بیشتری نشان دهند.

 طرح «نورا» با هدف جذب و مشارکت فعال دختران

تیموری با اشاره به ظرفیت گسترده قرآن کریم در حوزه تربیتی اظهار کرد: مقوله قرآن و ارزش‌های دینی و اسلامی ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌توان از تنوع و عمق مفاهیم آن برای طراحی برنامه‌های متنوع و خلاقانه استفاده کرد. در همین راستا، ما رویدادهای ویژه‌ای برای دختران در حوزه آموزش قرآن طراحی کرده‌ایم. بخشی از این رویدادها در قالب طرح «نورا» اجرا می‌شود که شامل منزلگاه‌های آموزشی، چالش‌ها، پویش‌های قرآنی و پیوست رسانه‌ای است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر طرح نورا، برای سایر مخاطبان نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم تا نه تنها خودشان به سمت حفظ بخش یا کل قرآن کریم بروند، بلکه در مسیر ترویج و آموزش دیگران نیز نقش موثری ایفا کنند.

استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی برای آموزش تعاملی قرآن

وی با اشاره به اهمیت نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی در دانش‌آموزان، تأکید کرد: نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی و قرآنی برای ما اهمیت زیادی دارد. در این زمینه تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، نرم‌افزارهای تعاملی و هوش مصنوعی، آموزش‌های قرآنی را متناسب با ذائقه نسل جدید ارائه دهیم. حتی قصد داریم خودِ دانش‌آموزان را به‌عنوان طراح و مجری در این برنامه‌ها دخیل کنیم تا مشارکت و درک عمیق‌تری از این مفاهیم داشته باشند.

تیموری با اشاره به اهمیت همکاری بین‌بخشی در این زمینه گفت: کمیسیون قرآن در اجرای این برنامه‌ها با ما همکاری بسیار خوبی دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده، دامنه این فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت آموش و پرورش تصریح کرد: اکنون طرح نورا تنها یکی از برنامه‌های ماست و مسئولان امور زنان در استان‌ها نیز با توجه به ظرفیت‌ها و اقتصائات محلی خود، برنامه‌های خلاقانه و ابتکاری بسیاری در این زمینه اجرا کرده‌ و یا در حال اجرای آن هستند.

تیموری اظهار کرد: اکنون در آغاز سال تحصیلی هستیم و گزارش‌های فصلی فعالیت‌ها در حال جمع‌بندی است. خوشبختانه گزارش‌های بسیار خوبی از استان‌ها دریافت شده که به‌زودی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت تا مردم نیز از این فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی مطلع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار