مدیرکل فرهنگی، هنری و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

عدالت تربیتی، مشارکت و هویت؛ سه‌ضلعی تحول در آموزش و پرورش است

مشهد (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر سه محور کلیدی عدالت تربیتی، مشارکت و هویت، دانش‌آموزان را به ایفای نقش فعال در تصمیم‌سازی‌ها و بهره‌مندی از فرصت‌های فرهنگی، اجتماعی و پرورشی دعوت کرد و بر ضرورت اثرگذاری واقعی تشکل‌های دانش‌آموزی فراتر از تشریفات تأکید نمود.

کد مطلب: ۱۶۱۹۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
عدالت تربیتی، مشارکت و هویت؛ سه‌ضلعی تحول در آموزش و پرورش است

علی سعیدی در نخستین نشست قطبی کمیسیون تربیت‌بدنی، سلامت و بهداشت مجلس دانش‌آموزی کشور با اشاره به چالش‌های مالی و ساختاری در فعالیت‌های دانش‌آموزی افزود: اگر استان‌ها بتوانند از ظرفیت‌های خود برای ایجاد بهره‌وری مالی در تشکل‌ها استفاده کنند، فشارهای مالی از دوش دولت و نهادهای مرتبط نیز کاسته می‌شود؛ به‌ویژه در حوزه‌هایی که امکان خوداتکایی وجود دارد.
وی با تأکید بر نقش دانش‌آموزان در تصمیم‌سازی‌های نظام تعلیم و تربیت گفت: شما تنها عضو یک نهاد نیستید، بلکه جزئی از نظام تصمیم‌سازی آموزش و پرورش هستید؛ تصمیم‌هایی که گاه به تصمیم‌گیری و اجرا نیز منجر می‌شود.
سعیدی در بخش دیگری از سخنانش، تحقق سند تحول بنیادین را در چهار واژه خلاصه کرد: کیفیت، عدالت، مشارکت و هویت.
مدیرکل فرهنگی و هنری تصریح کرد: مأموریت اصلی آموزش و پرورش اجرای متوازن اسناد بالادستی در مسیر تربیت است. عدالت تربیتی یعنی گسترش فرصت‌های یادگیری برای همه دانش‌آموزان، حتی در مناطق کم‌برخوردار، عشایری و روستایی.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت همه ذی‌نفعان نظام آموزشی گفت: برای تحقق تربیت متوازن، باید خانواده‌ها، نهادهای مردمی و سازمان‌های مختلف در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند تا تربیت اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان در همه ساحت‌ها محقق شود.
سعیدی در پایان با اشاره به طرح ملی «نقشینه» افزود: در این طرح، شعار "هر دانش‌آموز، یک نقش؛ هر دانش‌آموز، یک تشکل "محقق خواهد شد تا زمینه برای مشارکت هدفمند و نظام‌مند دانش‌آموزان در فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی فراهم گردد.

خبرنگار : مهشید مسعود‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار