نایبرئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با پانا؛
آموزش پیشدبستانی باید دولتی و نظاممند شود
تهران(پانا) - فرشاد ابراهیم پور نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر ضرورت تغییر ساختار آموزشی کشور گفت: آموزش پیشدبستانی نباید بهصورت غیردولتی اداره شود، زیرا بسیاری از خانوادهها بهدلیل هزینههای بالا از ثبت نام فرزندانشان در پیشدبستانی خودداری میکنند.

فرشاد ابراهیم پور در گفتوگو با پانا، با اشاره به بررسی ساختار جدید آموزشی در مجلس اظهار کرد: «بهطور کلی ما با آموزش پیشدبستانی بهصورت غیردولتی مخالفیم و هدفمان این است که این مقطع را نظاممند کرده و تحت پوشش آموزشوپرورش دولتی قرار دهیم.»
نایبرئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «در حال حاضر پیشنهاد مطرحشده بر پایه الگوی «۳-۳-۵-۱» است و در صورت تصویب، آموزش پیشدبستانی از سن پنجسالگی آغاز خواهد شد.»
ابراهیم پور درخصوص ضرورت این تغییر تصریح کرد: «اکنون پیشدبستانیها بهصورت غیردولتی اداره میشوند و همین مسئله باعث شده بسیاری از خانوادهها بهدلیل هزینههای بالا، فرزندان خود را به این مراکز نفرستند. در نتیجه، هنگام ورود به پایه اول ابتدایی با دو گروه دانشآموز مواجه میشویم؛ گروهی که آموزش پیشدبستانی دیدهاند و گروهی که هیچ آموزشی نداشتهاند، و این دوگانگی در یادگیری تا سالهای بعد نیز ادامه مییابد.»
ابراهیم پور در پایان خاطرنشان کرد: «برای جلوگیری از این نابرابری آموزشی، باید پیشدبستانی زیر نظر دولت قرار گیرد. البته پیشدبستان نیاز به کتاب درسی ندارد، زیرا اساس آن بر بازی است. »
لازم به ذکر است؛ بر اساس مصوبه جدید کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، سن لازم برای ورود به آموزش رسمی از ۶ سال به ۵ سال کاهش مییابد و دوره پیشدبستانی در این سن بهصورت اجباری برگزار خواهد شد. به این ترتیب، نظام آموزشی کشور که هماکنون به شکل «۳-۳-۶» اجرا میشود، بهتدریج به ساختار «۳-۳-۵-۱» تغییر خواهد یافت .
ارسال دیدگاه