جمعی از دانشآموزان مدارس ساوجبلاغ:
کتابخانههای مدارس مهمترین منابع پرورش فکر، خلاقیت و تحقیق دانشآموزان است
ساوجبلاغ(پانا)-جمعی از دانشآموزان مدارس ساوجبلاغ بیان کردند: در حالی که بسیاری از دانشآموزان برای یادگیری به ابزارهای دیجیتال و فضای مجازی روی آوردهاند، کتابخانههای مدارس همچنان میتوانند یکی از مهمترین منابع پرورش فکر، خلاقیت و تحقیق دانشآموزان باشند.

پویا اسدی در گفتوگو با پانا بیان کرد:«کتابخانههای مدارس که روزگاری پاتوق اصلی اهل مطالعه بودند،امروز با کمرنگ شدن عادت کتابخوانی،کمتر مورد توجه قرار میگیرند.اما نگاهی دقیقتر نشان میدهد که همین فضاها میتوانند نقش مهمی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشآموزان ایفا کنند.»
وی ادامه داد:«کتابخانههای مدرسه نه تنها محل امانت گرفتن کتابهای درسی و کمکدرسی هستند،بلکه با داشتن کتابهای داستان،علمی،تاریخی و هنری،فرصتی برای پرورش خلاقیت و نگاه گستردهتر به دنیا فراهم میکنند.در حقیقت،کتابخانهها میتوانند نقطه شروع بسیاری از پژوهشهای کوچک و ابتکارات علمی در مدارس باشند.»
علی سهرابی، دیگر دانشآموزان ساوجبلاغی عنوان کرد:«یکی از نکات مهم دراین زمینه، مدیریت و بهروز نگهداشتن کتابخانهها است.اگر کتابهای موجود با نیازهای روز دانشآموزان هماهنگ شوند و فضای کتابخانه بهعنوان محیطی پویا و جذاب بازطراحی شود،دانشآموزان علاقه بیشتری به حضور در آن خواهند داشت.»
وی اضافه کرد:«از سوی دیگر، رگزاری برنامههایی مانند «ساعت مطالعه مشترک»، «معرفی کتاب توسط دانشآموزان» و حتی «جلسات بحث و گفتوگو درباره یک کتاب»،میتواند کتابخانه را از فضایی ساکت و خاموش،به محیطی پرانرژی و الهامبخش تبدیل کند.»
این دانشآموزان در پایان گفتند:«تقویت کتابخانههای مدارس،نه تنها به یادگیری عمیقتر کمک میکند،بلکه مسیر پرورش نسل آیندهای آگاه،خلاق و پرسشگر را هموار میسازد.»
ارسال دیدگاه