تخصص‌گرایی آگاهانه و ولایت‌پذیری، سپر دفاعی دانش‌آموزان در دانشگاه

یاسوج (پانا) - یک استاد دانشگاه و نویسنده، با اشاره به گذار دانش‌آموزان به محیط آکادمیک، چهار مولفه تخصص‌گرایی آگاهانه، تقویت به بنیان‌های دینی، کسب آگاهی تاریخی و ولایت‌پذیری را به عنوان سپرهای دفاعی ضروری برای موفقیت و مصونیت آنان در فضای دانشگاه برشمرد.

کد مطلب: ۱۶۱۴۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تخصص‌گرایی آگاهانه و ولایت‌پذیری، سپر دفاعی دانش‌آموزان در دانشگاه

رحمان تقوایی در آستانه سال تحصیلی جدید و در حاشیه برگزاری دوره «شهید چمران» در استان کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: دانش‌آموزی که پا به دانشگاه می‌گذارد، نیازمند تجهیز به ابزارهای فکری و اعتقادی است.

وی تخصص‌گرایی آگاهانه را نخستین مولفه حیاتی خواند و افزود: دانش‌آموز باید با شناخت کامل و دور از تاثیرپذیری صرف از علایق خانواده یا شعارهای زودگذر بازار کار، رشته دانشگاهی خود را برگزیند. تخصص، زمانی ارزشمند خواهد بود که به عنوان ابزاری کارآمد برای پیشبرد جامعه و نهادینه کردن ارزش‌های الهی انتخاب شده باشد.

این نویسنده، تقویت بنیان‌های دینی و معنوی را دومین سپر دفاعی عنوان و خاطرنشان کرد: در فضایی که جهان به سوی فردگرایی مفرط پیش می‌رود، دانش‌آموز باید خود را به ارزش‌های توحیدی مجهز کند تا در برابر تهاجم فرهنگی مصون بماند.

تقوایی سومین لازمه را«کسب آگاهی تاریخی» دانست و تأکید کرد: این آگاهی تنها از کلاس درس تاریخ حاصل نمی‌شود، بلکه دانشجو باید با مطالعه بین‌رشته‌ای و حضور فعال در جلسات نقد و تحلیل، به فهم عمیقی از رویدادهای تاریخی دست یابد.

وی در پایان ولایت‌پذیری و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری  را مولفه چهارم و راهبردی خواند و تصریح کرد: ولایت فقیه، فانوس راه و ریل مستحکمی است که مسیر پیشرفت و تمدن‌سازی را برای نسل جوان روشن می‌سازد.

این استاد دانشگاه در پایان با جمع‌بندی سخنان خود اظهار داشت:توجه همزمان به این چهار مولفه، همچون نرم‌افزاری قدرتمند، ذهن دانش‌آموز را برای ورود به دانشگاه آماده کرده و او را در مسیر تبدیل شدن به عنصری متمدن و اثرگذار در جامعه یاری خواهد کرد.

خبرنگار : دانش آموز: مریم انصاری راد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار