معلم نمونه کهگیلویه و بویراحمد:
اعتماد و صمیمیت، حلقه گمشده موفقیت آموزشی
یاسوج ( پانا ) - دبیر زبان انگلیسی با ۱۵ سال تجربه کاری، رمز اثرگذاری تدریس را در پیوند اعتماد و صمیمیت میان معلم و دانشآموز میبیند و بر بهروزرسانی مداوم روشهای آموزشی تأکید دارد.

امین مرادی، مدرس زبان انگلیسی و سرگروه آموزشی زبان آموزش و پرورش عشایر استان ، در گفت وگو با خبرنگار پانا گفت: «پس از کسب رتبه ۶۱۸ کنکور و ورود به دانشگاه فرهنگیان، مسیر معلمی را بهعنوان رسالتی اجتماعی برگزیدم و امروز باور دارم موفقیت در آموزش به ترکیبی از دانش، روشهای پویا و شناخت تفاوتهای فردی دانشآموزان نیاز دارد.»
وی خاطرنشان کرد: «معلم موفق کسی است که علاوه بر تسلط علمی، توانایی انتقال مؤثر مفاهیم، انعطاف در شیوههای تدریس و ایجاد نظمی همراه با صمیمیت را داشته باشد.»
مرادی با اشاره به ضرورت پویایی آموزشی افزود: «ایستایی در آموزش پذیرفتنی نیست. معلم باید با مطالعه، حضور در جوامع تخصصی و بهرهگیری از پژوهشهای جهانی، دانش خود را بهروز نگه دارد و آموزش را کاربردی کند تا دانشآموزان بتوانند در موقعیتهای واقعی از مهارتهای زبانی استفاده کنند.»
این دبیر نمونه استانی «اعتماد و صمیمیت» را حلقه گمشده موفقیت آموزشی دانست و گفت: «آموزش مثلثی از معلم، دانشآموز و محتواست؛ بدون رابطهای مبتنی بر اعتماد، حتی بهترین روشها نیز نتیجه نمیدهد.»
مرادی همچنین بر ضرورت تشکیل گروههای تخصصی برای نقد و ارزیابی معلمان تأکید کرد.
وی تقویت زیرساختهای آموزشی مناطق محروم را از دیگر نیازهای مهم دانست و افزود که این اقدامات میتواند زمینه رشد حرفهای و ارتقای کیفیت آموزش را فراهم آورد.
ارسال دیدگاه