مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

«توانمندسازی معلمان» و «عدالت آموزشی»، از اولویت‌های اصلی ماست

هرمزگان(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: توانمندسازی معلمان، اجرای برنامه‌های عدالت آموزشی و تجهیز مدارس به کتابخانه‌های کلاسی از اولویت‌های اصلی ماست و حضور مشاور وزارتخانه در رفع مسائل دوره ابتدایی راهگشا خواهد بود.

کد مطلب: ۱۶۱۱۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
«توانمندسازی معلمان» و «عدالت آموزشی»، از اولویت‌های اصلی ماست

منوچهر ضیایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، در گردهمایی  شورای آموزگاران دبستان دوره اول نیایش و دوره دوم ام البنین (س)، بر اهمیت توانمندسازی معلمان و اجرای برنامه‌های عدالت آموزشی در مدارس استان تأکید کرد.

ضیایی ضمن خیرمقدم به دکتر حشمتیان، مشاور محترم وزارت آموزش و پرورش، حضور ایشان را در استان برای حل مسائل دوره ابتدایی بسیار مؤثر دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری و پیگیری‌های صورت گرفته، شاهد ارتقای سطح کیفی آموزش در این مقطع باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل، اظهار داشت: «یکی از اولویت‌های ما توجه ویژه به مقطع ابتدایی است. در همین راستا، برنامه توانمندسازی معلمان که از تابستان آغاز شده، با قوت ادامه خواهد یافت. همچنین، کلاس‌های درس در محلات، مدارس پرجمعیت و روستایی با هدف ایجاد توازن در عدالت آموزشی در دستور کار قرار دارد.»

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به برنامه‌ریزی برای تجهیز ۵۰۰ کلاس درس به کتابخانه‌های کلاسی اشاره کرد و گفت: «با همکاری سرکار خانم حاجی‌زاده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، این برنامه با محوریت مقطع ابتدایی دنبال می‌شود تا دسترسی دانش‌آموزان به منابع آموزشی غنی‌تر گردد.»

ضیایی همچنین بر هوشمندسازی مدارس، تجهیز هنرستان‌ها و کتابخانه‌های کلاسی به عنوان چهار موضوع کلیدی در دستور کار این اداره کل اشاره کرد و افزود: «علاوه بر این موارد، ظرفیت‌های آموزش و پرورش با همکاری شورای آموزش و پرورش استان، در شش ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فضاهای آموزشی و توجه به دانش‌آموزان خواهیم بود.»

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در شاخص تکرار پایه تحصیلی نسبت به میانگین کشور وضعیت بالاتری دارد، تصریح کرد: «توجه ویژه به دانش‌آموزانی که نیاز به حمایت دارند، خصوصاً در مناطق روستایی، در اولویت ماست. برنامه ویژه‌ای برای دانش‌آموزان پایه اول به دوم و همچنین دانش‌آموزان پایه ششم به هفتم که در مدارس عادی با چالش مواجهیم، در نظر گرفته شده است.»

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تأکید بر نقش بی‌بدیل معلمان در هدایت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان، به ویژه در دوره ابتدایی، گفت: «نقش معلمان در تأثیرگذاری تربیتی بر دانش‌آموزان بسیار فراتر از مشاوران است. هر معلمی که مورد علاقه و اعتماد دانش‌آموزان باشد، می‌تواند راهنمای مؤثری برای آن‌ها در مسائل مختلف، از جمله آسیب‌های اجتماعی و تقویت روحی و روانی باشد.»

ضیایی با اشاره به برنامه«زنگ کتاب‌خوانی» در کلاس‌های درس، بیان کرد: «تشویق دانش‌آموزان به کتابخوانی و ارائه مطالب در حضور معلم، به افزایش اعتماد به نفس و قدرت گفتاری آنان کمک شایانی خواهد کرد. مدارسی که در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشند، مورد حمایت‌های ویژه‌ای قرار خواهند گرفت.»

وی همچنین به اهمیت مشارکت اولیا در فعالیت‌های مدرسه اشاره کرد و گفت: «تشکیل انجمن‌های اولیا و مربیان قوی و ایجاد ارتباط مستمر با اولیا، می‌تواند به ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی و آموزشی مدرسه کمک کند. ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت‌ها و تجربیات اولیای دانش‌آموزان به بهترین نحو استفاده کنیم.»

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بر ضرورت پویایی در محیط کلاس درس و خارج از آن تأکید کرد و برنامه‌هایی چون «میادین پویا» و استفاده از فضاهایی مانند اردوگاه‌ها و کانون‌ها را در راستای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و تقویت روحیه آنان دانست. وی همچنین بر نقش مدیران مدارس در شناسایی مسائل اصلی و اولویت‌بندی راهکارها با استفاده از ظرفیت‌های موجود تأکید نمود.

ضیایی در پایان، ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه معلمان، مدیران و تمامی دست‌اندرکاران حوزه آموزش و پرورش استان، ابراز امیدواری کرد که با همکاری جمعی، شاهد موفقیت‌های روزافزون در مسیر تعلیم و تربیت باشیم.

خبرنگار : دانش‌آموز نوشین دادی‌‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار