جلسه وبینار معاونان و مربیان پرورشی مناطق و نواحی خوزستان
اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه وبینار آیین آغاز فعالیتهای فرهنگی، پرورشی و تشکلهای دانشآموزی سال تحصیلی جدید، با تأکید بر شعار «هر دانشآموز یک تشکل، هر دانشآموز یک نقش» گفت: این رویکرد با هدف آموزش مهارتهای اجتماعی و زندگی طراحی شده که میتواند در کاهش آسیبهای اجتماعی نقش مؤثری داشته باشد.

ناصر علیفر مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان امروز در جلسه وبینار آغاز فعالیتهای فرهنگی، پرورشی و تشکلهای دانشآموزی، اظهار کرد: شعار «هر دانشآموز یک تشکل، هر دانشآموز یک نقش» به معنای تقویت مهارتهای اجتماعی و زندگی در میان دانشآموزان است که بیتردید منجر به کاهش آسیبهای اجتماعی خواهد شد.
وی با تأکید بر ضرورت حرکت در مسیر برنامهمحور افزود: همه فعالیتهای پرورشی و فرهنگی باید بر اساس نقشه راه و برنامهای مدون پیش برود.
علیفر با اشاره به طرح «فراز» بیان کرد: برای اجرای این طرح، درسنامهای ویژه همکاران تهیه شده است که بر مبنای اهداف هر دوره تحصیلی تنظیم شده و میتواند بهعنوان پایهای برای فعالیتهای معلمان، مربیان و معاونان پرورشی مورد استفاده قرار گیرد تا در کلاس درس ایدههایی متناسب با نیازهای جامعه و در چارچوب سند تحول بنیادین به دانشآموزان ارائه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص رویکردهای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: در دوره اول ابتدایی اولویت اصلی بر آموزش مهارتهای زندگی است، البته بدون آنکه برنامههای پرورشی نادیده گرفته شود.
در دوره دوم ابتدایی تقویت هویت ملی، مذهبی و فرهنگی دانشآموزان در صدر برنامهها قرار دارد و در دوره متوسطه هویت ملی و انقلابی دانشآموزان مورد تأکید است .
وی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه ایستادگی جمعی در دفاع ۱۲ روزه ملتهای منطقه در برابر رژیم جعلی صهیونیستی نمونهای بارز از اهمیت هویت ملی و انقلابی است که باید در تربیت نسل آینده مورد توجه جدی قرار گیرد.
ارسال دیدگاه