مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:
کیفیتبخشی مدیریت آموزشگاهی ضامن تربیت نسلی توانمند و مسئولیت پذیر است
تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش و کارگاه «کیفیت بخشی مدیریت آموزشگاهی مبتنی بر الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین» ویژه مدیران مدارس قطب ۴ (مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۷، ۱۸ و ۱۹) که با حضور علیرضا کمرهای مشاور وزیر آموزش و پرورش در کانون سلمان فارسی منطقه ۱۰ برگزار شد، با تأکید بر نقش محوری مدرسه و ضرورت حضور میدانی مدیران این برنامه را گامی موثر در ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس پایتخت دانست.

مجید پارسا در این همایش با تأکید براینکه تحول بنیادین در نظام آموزشی باید از مدرسه آغاز شود، خاطرنشان کرد: مدرسه رکن اصلی تحقق سند تحول بنیادین و بستر اصلی پرورش نسل آینده کشور است و هرگونه تغییر و پیشرفت در نظام تعلیم و تربیت باید از محیط مدرسه و با بهرهگیری از توانمندیهای معلمان، مدیران و دانشآموزان شکل گیرد.
وی با اشاره به فعالیتهای میدانی هفت ماه گذشته افزود: با حضور مستمر در کف مدارس، تلاش کردهام مسائل و چالشها را از نزدیک بررسی و برای رفع آنها اقدام کنم. تقویت مدارس و مدیران و ایجاد تحول در فرآیند یاددهی و یادگیری، از اهداف اصلی آموزش و پرورش شهر تهران است.
پارسا با اشاره به اهمیت نقش مدیران مدارس در هدایت فرآیندهای آموزشی و پرورشی، افزود: توجه به کیفیت بخشی مدیریت آموزشگاهی، ارتقای دانش و تخصص نیروی انسانی و بهرهگیری از ظرفیتهای بومی و مردمی، ضامن تحقق اهداف کلان آموزش و پرورش و تربیت نسلی توانمند، خلاق و مسئولیتپذیر خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش تهران، اهمیت اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین را یادآور شد و اظهار کرد: اجرای برنامههای کیفی مدیریت آموزشگاهی زمینه سازارتقاء استاندارد های آموزشی و تربیتی خواهد بود و مشارکت فعال مدیران و کارکنان مدارس، تضمینکننده موفقیت این مسیر است.
ارسال دیدگاه