در نشست مدیران مدارس ناحیه ۴تبریز مطرح شد:
«پروژه مهر» معیار سنجش توانمندی مدیران مدارس
تبریز (پانا) - نشست مدیران مدارس ناحیه چهار تبریز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد؛ نشستی که مدیران مدارس دولتی و غیردولتی در آن از چالشها و برنامههای خود گفتند و پروژه مهر بهعنوان شاخص اصلی ارزیابی عملکرد مدیران مورد تأکید قرار گرفت.

در آغاز جلسه نشست مدیران مدارس ناحیه ۴ تبریز در محل دبیرستان طالقانی تبریز، بر اهمیت این نشست برای ارتقای کیفیت آموزشی و فرهنگی مدارس تأکید شد.
در بخش نخست، «پروژه مهر» محور اصلی بحثها بود. مدیران مدارس تأکید کردند که این پروژه فراتر از یک مراسم آغاز سال تحصیلی است و باید بهعنوان معیار سنجش توانمندی مدیران در مدیریت منابع انسانی و مالی در نظر گرفته شود. همچنین بر ثبتنام کامل دانشآموزان، کلاسبندی دقیق و مشارکت اختیاری اولیا تأکید شد.
موضوعات دیگری همچون تغییر کاربری مدارس، نیازسنجی آموزشی، استحکام بناهای آموزشی و ضرورت دریافت تأییدیههای ایمنی نیز مطرح شد. مناطق پرجمعیت ناحیه، مانند میرداماد و زعفرانیه، نیازمند برنامهریزی خاص معرفی شدند.
از سوی دیگر، کیفیت تدریس و فضای فرهنگی مدارس در کانون توجه قرار گرفت. بر ارتباط موثر با دانشآموزان ضعیف، انگیزهبخشی به معلمان و نوآوری در روشهای تدریس تأکید شد. همچنین سلامت روان دانشآموزان، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ارتقای کیفیت برنامههای دینی و فرهنگی جزو اولویتها اعلام شد.
در پایان نشست، اسفندیار صادقی مدیرکل آموزش و پرورش استان از مدیران مدارس برای بیان مشکلات تشکر کرد و سیاست کلی آموزش و پرورش استان را «مدیریت هوشمند، تحولگرا و مشارکتی» دانست.
او بار دیگر «پروژه مهر» را معیار اصلی ارزیابی مدیران معرفی کرد و خلاقیت و نوآوری را جایگزین روشهای سنتی دانست.
ارسال دیدگاه