مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:
همکاری خانواده ها با آموزش و پرورش، موجب ارتقای کیفیت آموزش، سلامت روانی و رشد همهجانبه دانشآموزان میشود
ملارد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران همکاری خانواده ها با آموزش و پرورش را موجب ارتقای کیفیت آموزش، سلامت روانی و رشد همهجانبه دانشآموزان دانست.
یوسف بهارلو، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در گفتوگو با خبرنگار پانا بر اهمیت همکاری مستمر خانوادهها با نهاد آموزش و پرورش تأکید کرد و آن را عاملی کلیدی در ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی دانست.
بهارلو با بیان اینکه این همکاری باعث همافزایی خانه و مدرسه میشود، اظهار کرد: «تحصیل و آموزش به محیط مدرسه محدود نمیماند و در خانه نیز تداوم مییابد. با مشارکت والدین، معلمان در امر خطیر آموزش تنها نیستند و روند یادگیری با پشتیبانی کاملتری مدیریت میشود.»
این مقام، تأثیر این مشارکت را در تقویت سلامت روانی و اجتماعی دانشآموزان بسیار قابل توجه خواند و تصریح کرد: «همکاری خانوادهها امکان شناسایی بهموقع مشکلات رفتاری و تحصیلی و مداخله سریع مشاوران و معلمان را فراهم میکند. این امر به افزایش اعتماد به نفس و مهارتهای ارتباطی دانشآموزان و کاهش اضطراب و رفتارهای پرخطر منجر شده و محیطی امن و پویا برای رشد همهجانبه آنها ایجاد میکند.»
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، افزایش شفافیت را یکی دیگر از نتایج این همکاری برشمرد و خاطرنشان کرد: «حضور والدین در انجمن اولیا و مربیان و جلسات مدرسه، موجب آگاهی آنها از برنامهها، بودجه و هزینهها میشود. این موضوع بازخورد سازنده و نظارت اجتماعی غیررسمی را به همراه دارد و مدیران و معلمان را به پاسخگویی دقیقتر و اجرای صحیح برنامهها ملزم میکند که در نهایت به بهبود کیفیت مدیریت مدرسه میانجامد.»
بهارلو در پایان با جمعبندی مزایای این همکاری گفت: «این مشارکت کیفیت آموزش را ارتقا میدهد، انگیزه و اعتمادبهنفس دانشآموزان را تقویت میکند، سلامت روان آنان را بهبود میبخشد و با افزایش شفافیت و پاسخگویی، اعتماد میان مدرسه و والدین را مستحکم میسازد. نتیجه نهایی، ایجاد محیطی امن و منظم برای پرورش نسلی توانمند است.»
ارسال دیدگاه