کارشناس فعالیتهای اردویی آموزشوپرورش ناحیه ۱ کرج:
تعامل دانشآموزان با مدرسه در ایام تابستان تأثیرات سازندهای برفکر و ذهن آنها دارد
کرج(پانا) -کارشناس فعالیتهای اردویی آموزشوپرورش ناحیه یک کرج گفت:تعامل مستمر دانشآموزان با مدرسه در ایام تابستان تأثیرات سازندهای برفکر و ذهن آنها دارد و باعث کاهش استرس و اضطراب در هنگام بازگشایی مدارس میشود.

زهرا حصاری درگفتوگو با پانا اظهار کرد:«ارتباط و تعامل دانشآموزان با همکلاسیها میتواند یکی از مؤثرترین روشها برای بهرهبرداری بهتر از ایام پایانی تابستان باشد به همین منظور،اردوهای درونمدرسهای و انجام فعالیتها یا پروژههای گروهی برای دانشآموزان توصیه میشود.»
وی بااشاره به فعالیت پایگاههای تابستانی در سال جاری افزود:«امسال پایگاههای اوقات فراغت بهصورت حضوری و مجازی برگزار شد.کلاسهای مهارتی از جمله فرهنگی، هنری و رایانه بهصورت حضوری و رشتههای ادبی، کیفیتبخشی آموزشی و حفظ و ترتیل قرآن بیشتر در بستر مجازی برگزار گردید؛طبق آمار ثبتنامها در سامانه نورینو، استقبال دانشآموزان بینظیر بود.»
حصاری ادامه داد:«تعامل مستمر دانشآموزان با مدرسه درایام تابستان تأثیرات سازندهای برفکر و ذهن آنها دارد و باعث کاهش استرس و اضطراب بهویژه در مقطع ابتدایی هنگام بازگشایی مدارس میشود.»
کارشناس فعالیتهای اردویی آموزشوپرورش ناحیه۱ کرج با بیان اینکه فضای مجازی میتواند فرصت آموزشی ارزشمندی برای دانشآموزان باشد،گفت:«اگر فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی بهعنوان سرگرمی و همچنین بستر یادگیری نهادینه شود،بخش قابل توجهی از فعالیتهای تابستانی را میتوان در این فضا اجرا کرد.»
وی نقش خانوادهها را درمدیریت روزهای پایانی تابستان بسیار مهم دانست و تصریح کرد:«خانواده بهعنوان نخستین محیط اجتماعی فرزند میتواند با تعریف فعالیتهای سازنده و تقسیم مسئولیتها میان اعضا،درمدیریت اوقات فراغت نقشآفرین باشد.»
حصاری در پایان خاطرنشان کرد:«با توجه به استقبال چشمگیر دانشآموزان از برنامههای تابستانی پیشنهاد میشود در سالهای آینده بخشی از این فعالیتها بهصورت خانوادگی برگزار شود؛برای نمونه کلاسهای «مادر،دختری» و«پدر،پسری» و یا کارگاههای خانوادگی میتواند به تقویت ارتباط و ایجاد بستر تعامل مؤثر، کمک کند.»
ارسال دیدگاه